?ضعف جدی مراکز مهدوی در معرفی بُعد سیاسی مهدویت

?ضعف جدی مراکز مهدوی در معرفی بُعد سیاسی مهدویت

?ما طلبه‌ها معمولا دین را در سطح فردی تنزل می‌دهیم؛ استاد عرفان امام(ره) همین گله را داشت

⚠️آنچه نخواستند شنیده شود! (۵)

?سوال: شما از مقدمات سیاسی فرج صحبت کردید و گفتید تا وقتی «مقدمات سیاسیِ فرج» محقق نشود، ظهور محقق نخواهد شد. ما مقدمات ظهور را شنیده‌ایم، اما مقدمات «سیاسی» ظهور را کمتر شنیده‌ایم، و کمتر به آن پرداخته شده است. این چه علتی دارد؟

➖دلیلش این است که ما طلبه‌ها، کارمان ایراد دارد؛ در گفتگوهای معنوی معمولاً دین را در سطح اخلاق فردی نازل می‌کنیم، این گِلۀ مرحوم شاه‌آبادی استاد عرفان حضرت امام‌(ره) است، ایشان می‌فرمود که دین ما متأسفانه به‌عنوان یک امر فردی معرفی شده است. مهدویت هم معمولاً به‌عنوان یک امر فردی معرفی شده است.

➖ما طلبه‌ها مقولۀ دین و مهدویت را تبدیل کرده‌ایم به یک مقولۀ فردی و مقوله‌ای صرفاً معنوی و قدسی و آسمانی، و آن را روی زمین نیاورده‌ایم تا ببینیم که عملاً زندگیِ سیاسی ما را چه تغییری خواهد داد و «مقدمات سیاسیِ فرج حضرت» چیست؟

➖مسئلۀ ظهور حضرت اولاً یک مسئلۀ صددرصد سیاسی است. ایشان با قدرت‌های سیاسی در می‌افتند نه با چهارتا گنهکارِ کوچه و بازار و گوشه و کنار. شما وقتی می‌خواهید مهدوی صحبت کنید، موعظه‌های شما باید به سمت مسئولین جامعه برود. آنها هستند که مقدمات ظهور را خراب می‌کنند یا مقدمات ظهور را می‌سازند. در عرصۀ سیاسی جامعه است که مقدمات ظهور، تحقق پیدا می‌کند. بنا به تعبیر قرآن، ظهور حضرت، قدرت و ثروت را از دست ظالمان می‌گیرد و به‌دست مستضعفان می‌دهد. در آیۀ قرآن، سخن از قدرت و ثروت است.

??فیلم، صوت و متن کامل:
Panahian.ir/post/6731

#سیاست_وظهور
@Panahian_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.