?چرا آنها که منتظر ظهور پیامبر(ص) بودند

?چرا آنها که منتظر ظهور پیامبر(ص) بودند

، با او دشمنی کردند؟
?لازمۀ شناخت مقدمات ظهور، شناخت بستر ظهور پیامبر و جاهلیت است
?فقط بدی‌های دوران جاهلیت را نبینیم؛ آنها خیلی از خوبی‌ها را هم داشتند

? تاریخ بعثت و عصر ظهور – جلسه اول

➖ ما اگر بخواهیم دربارۀ ظهور و مقدمات فرج، اطلاعات دقیقی کسب کنیم باید بستر ظهور پیامبر اسلام(ص) را دقیق مطالعه کنیم. تا دوران جاهلیت را نشناسیم، فلسفۀ بسیاری از اقدامات پیامبر(ص) را نمی‌فهمیم.

➖ تصور خیلی‌ها این است که آنها آدم‌های بدی بودند و با پیامبر مبارزه کردند. درحالی‌که مردم دوران جاهلیت خیلی از خوبی‌ها را داشتند؛ خوبی‌های فراوان‌تر از خوبی‌هایی که امروزه ما در محیط پیرامونی خودمان می‌بینیم.

➖ این‌طور نبوده که پیامبر(ص) کامل‌ترین دین را بُرده باشد در میان کسانی عرضه کند که صفر هستند و زمینۀ خوبی ندارند. اگر رسول خدا(ص) آمده‌اند برای یک مقطع دکترا، آنها مثلاً کارشناسی ارشد داشته‌اند.

➖ چرا آنهایی که پیامبر(ص) را از قبل می‌شناختند و حتی منتظر آمدنش بودند، وقتی آمد، با او دشمن شدند؟ تا این معمّا را برای خودمان حل نکنیم، ظهور را حل نخواهیم کرد و صرفاً دربارۀ ظهور، خیالپردازی خواهیم کرد.

➖ دشمنان پیامبر(ص) را به هر بدی‌ای محکوم نکنیم؛ آنها خیلی از خوبی‌ها را داشتند. مدعیان معنویت و دین‌داری می‌خواستند پیامبر(ص) را بکُشند نه ملحدینِ خدانشناس!

➖ چه شد که بعد از اسلام، اینها بدتر شدند؟ وقتی خورشید بتابد، مردار متعفن می‌شود، «لا يَزيدُ الظَّالِمينَ إِلاَّ خَساراً» دین بعضی‌ها را بدتر می‌کند. وقتی دین آمد و طلوع کرد، بدها بدتر شدند، لذا ما باید مراقب باشیم.

??صوت و متن کامل:
? Panahian.ir/post/6745

? این گفتگو را سحرهای ماه رمضان، حوالی ساعت ۴:۳۰ از شبکه افق به صورت زنده ببینید.

@Panahian_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.