❌ یک اشتباه بزرگ و فراگیر در ایران

یک اشتباه بزرگ و فراگیر در ایران

? لطفا این پیام #نشر_حداکثری شود

? یکی از اشتباهات بزرگ و غلط بسیار نابه‌جا این است که مقابل نام پیامبر یا اهل بیت حروف (ص)، (ع)، (عج) یا (س) به جای (صلی‌الله علیه و آله)، (علیه‌السلام)، (عجل‌الله فرجه) یا (سلام‌الله‌علیها) به کار برده می‌شود که بسیار کار خلاف و ناپسندی است و در حقیقت این بی‌حرمتی به پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم‌السلام است.*۱ اشتباهی که متأسفانه در همه‌جا به غلط مرسوم شده و حتی در کتاب‌های درسی و دینی ما نیز کاملا مشهود است و کمتر کسی این تذکر را به مردم می‌دهد.

? شیخ عباس قمی در کتاب سفینة‌البحار نقل می‌کند: «اولین کسی که (ص) یا (ع) را برای به کار بردن پس از اسم اهل‌بیت اختراع کرد بر اثر این بی‌حرمتی دستش فلج شد»

? از طرفی دیگر بر طبق نظر مراجع، آوردن صلی‌الله علیه و آله یا علیه‌السلام و… بعد از نام اهل‌بیت امری واجب نیست بلکه مستحب است.*۲

? #نتیجه_گیری مهم: بنا به آنچه گفته شد، ادب حکم می‌کند در متنی که می‌خواهید اسامی ائمه را بیاورید و محدودیت تعداد کاراکتر و یا دلایل دیگر دارید و نمی‌توانید از عباراتی مانند صلی‌الله علیه و آله، علیه‌السلام، عجل‌الله تعالی‌ فرجه و… استفاده کنید، بهتر است اصلا پس از نام اهل بیت چیزی ننویسید و از نوشتن (ص) یا (ع) اکیدٱ خودداری کنید.

⭕️ ناگفته نماند که در روایات آمده اگر کسی پس از نام اهل بیت از عبارات کامل که پیش‌تر ذکر شد استفاده کند، مادامی‌که آن متون بین مردم رواج داشته باشد، برای شخص نویسنده ثواب و حسنه می‌نویسند.*۳

? لطفٱ شما نیز این پیام را #نشر_حداکثری کنید و به دیگران آموزش و تذکر دهید تا این سنت غلط و بی‌حرمتی (که ناخواسته است)، ریشه‌کن شود.

? ۱- برگرفته از صحبت‌های حجت‌الاسلام فرحزاد به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن
۲- رسالهٔ توضیح المسائل ۹ مرجع، تدوین و تطبیق: لطیف و سعید راشدی، ص۶۳۲
۳- بحارالأنوار، ج۱۹ ص ۷۱

✅ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
http://eitaa.com/joinchat/2885222402Ce75349b11c

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.