? زنان هم می‌توانند مجاهد باشند

? زنان هم می‌توانند مجاهد باشند

? محیط جنینی می‌تواند در زمینه‌سازی برای شکل‌گیری شخصیت مهدوی فرزند، نقش مهمی ایفا کند. به این صورت که یا به شکوفایی استعدادهای بالقوه فرزند کمک می‌کند یا در مقابل آن مزاحمت ایجاد می‌کند.

? جنین کوچک‌ترین نقشی در رشد خود ندارد و کاملأ وابسته به مادر است. مسئولیت مادر از همان ابتدای حمل آغاز شده و مادر وظیفۀ تربیت را عهده‌دار می‌شود.

? برنامۀ غذایی مادر در هوش، استعداد و اخلاق کودک تأثیر دارد؛ بنابراین مادر باید تنوع غذایی داشته و از غذای ناسالم بپرهیزد. همچنین حالت روانی مادر بر جنین اثر دارد؛ یعنی همۀ گفتار و رفتار، رفت و آمدها، شنیدنی‌ها، گفتنی‌ها و خواندنی‌های مادر در رشد و تربیت جنین اثرگذار است.

⭕️ پس مادر باید خود را از گناه و انحراف دور کند. از جمله می‌تواند دعاها و اذکار مربوط به امام زمان را بخواند و بر آن مداومت کند‌. (مثلأ هر روز دعای عهد و فرج بخواند.) می‌تواند قرآن بخواند و صدقه دهد و آن را به حضرت پیشکش کند. به زیارت اهل‌بیت برود و به آنان توسل کند و…

? حاملگی و زایمان کار دشواری است. مادر از زمان حامله‌شدن تا هنگامی که نوزاد خود را از شیر می‌گیرد، همانند مردی است که در میدان جنگ جهاد می‌کند. پس کار او بسیار ارزشمند است.

? #تربیت_مهدوی ۸

✅ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
http://eitaa.com/joinchat/2885222402Ce75349b11c

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.