? کم‌کم آماده بشید

? کم‌کم آماده بشید

?‍♂ خواستم مبحث جدیدی رو شروع کنم که علی دست بلند کرد و گفت: «من شنیدم که اهلِ بیت، هر کدوم در زمان خودشون، شیعه رو برای دوران غیبت آماده می‌کردن. در واقع، شیعه با یک سِیر منطقی و آرام آمادهٔ غیبت امام زمان شده‌. این مطلب درسته؟

✅ پاسخ دادم: «بله کاملا درسته. از اونجایی که غیبت امام تجربه‌ای جدید برای مسلمونا محسوب می‌شد، پیامبر و امامان در صحبت‌های خودشون به طور مکرّر به موضوع غیبت دوازدهمین امام اشاره می‌کردن. امام جواد و امام هادی هم کمتر از امامان پیشین، با شیعیان دیدار می‌کردن.

◽️ اما نقش امام حسن عسکری از همه پُررنگ‌تر بود. امام حسن عسکری با گفتگوی محدود و از پشت پرده با مردم، حتی با خواص شیعه، زمینهٔ عادت کردن مردم به غیبت و ندیدن امام رو فراهم کردن. به‌طوری که زمانی که ایشون به کاخ حاکم بُرده می‌شدن، مردم در مسیر می‌نشستند تا امام رو ببینن.

◀️ کار مهم دیگهٔ امام، سر و سامان و گسترش دادن نظام وکالت بود‌؛ نظامی که از سال‌ها پیش شاید از زمان امام صادق به‌وجود اومده بود. امام حسن عسکری حتی در زمان حیاتشون، وکیل فرزندشون رو انتخاب کردن. ایشون عثمان‌بن سعید عمری، وکیل خودشون و فرزندش محمد رو به‌ عنوان وکیل امام زمان معرفی کردن.»

#از_تولد_تا_امروز ۱۴

⚪️ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
http://eitaa.com/joinchat/2885222402Ce75349b11c

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.