? مجموعه مباحث #مهدویت / جلسه ۵۰

? مجموعه مباحث #مهدویت / جلسه ۵۰

✅ در جلسه گذشته بیان کردیم که #حکمت_غیبت از #اسرار_الهی است و امامان اجازه ندارند آن را بیان کنند و این سرّ در دوران #ظهور آشکار می‌شود.
? همچنین گفتیم غیبت، #سنت_الهی است. چون یکی از سنت‌های الهی، #امتحان و #ابتلاء است. یکی از امتحان‌های #امت_اسلامی غیبت امام عصر (عج) است.

? #غیبت، یک امتحان درون‌گروهی و مختص #شیعه است. چون فقط شیعه به این مسئله #اعتقاد دارد. دیگران اصلاً به حقیقت اعتقادی ندارند تا بخواهند امتحان شوند. امتحان آن‌ها اصل #ولایت امیرالمؤمنین (ع) بود. اما شیعه وقتی ولایت را پذیرفت، باید مبتلا به غیبت شود. در دوره غیبت، کسانی منحرف می‌شوند که سال‌ها سر سفره #اهل_بیت (ع) بوده‌اند.

⚡️#جامعه باید به پذیرش #عدالت برسد. به همین دلیل باید غربال شود. اگر این اتفاق نیفتد، کربلای دیگری این بار برای امام عصر عج حاصل خواهد شد. رسالت حضرت مهدی (عج) جهانی است و باید #مردم غربال شوند.

?از زمانی که پیامبر (ص)، امیرالمؤمنین (ع) را معرفی کردند، قرار بود همین اتفاق بیفتد و جامعه به سمت #عدالت_جهانی برود. ولی جامعه دچار انحراف‌هایی شد که باعث گردید نهال #اسلام خم شود. ائمه با رفتارشان فقط اصل مطلب را نگه داشتند. ولی پذیرش عمومی از بین رفت. چون تربیت‌ها علوی نبود. اگر #تربیت_علوی وجود داشت، می‌توانستیم سلمان فارسی و ابوذر غفاری شویم. امام زمان به کسانی نیاز دارد که مانند آن‌ها پذیرش داشته باشند. استقرار عدالت نیاز به غربال دارد.

? ابن‌ابی‌یعفور می‌گوید: به حضرت صادق (ع) عرض کردم: چند نفر از عرب با امام زمان هستند. حضرت فرمودند: اندکی. گفتم: ولی کسانی که مشتاق این امرند، بسیار زیادند. حضرت فرمودند: مردم باید آزموده شوند و تمییز داده شوند و غربال گردند. در این غربال عده زیادی از مردم می‌روند.

⭕️ ثابت‌قدم بسیار کم است. به همین دلیل ما در دوران غیبت، وظایفی داریم که اگر آن‌ها را انجام بدهیم، کارمان درست می‌شود. پس انتظار، یک حالت خنثی نیست که بنشینیم. ما در دوره غیبت برای اینکه ریزش پیدا نکنیم، وظایفی داریم. این وظایف، عمل کردن است، نه خنثی بودن.

? در #دعای_ندبه می‌خوانیم: اَینَ قاطِعُ حَبائِلِ الکِذبِ وَ الافتِراء ، کجاست باطل‌کننده دسیسه‌های #دروغ و #افتراء.
? پیامبر (ص) در دعای بسیار زیبایی می‌فرمایند: «اللّهم طَهِّر قَلبی مِن النّفاق … وَ لِسانی مِن الكَذِبِ» خدایا؛ قلبم را از دورویی و زبانم را از دروغ پاک کن.

? رسالت امام زمان با وجود #منافقین اتفاق نمی‌افتد. باید ناخالص‌ها از خالص‌ها جدا شوند. باید جامعه‌ای داشته باشیم که نقاب نداشته باشد.

✳️ چطور می‌شود #منافق را شناخت؟
? پیامبر (ص) می‌فرمایند: سه خصلت است که اگر در کسی باشد، او منافق است هرچند #روزه بگیرد و #نماز بخواند و ادعا کند که #مسلمان است. کسی که #خیانت در #امانت می‌کند. کسی که وقتی صحبت می‌کند، دروغ می‌گوید. کسی که وقتی وعده می‌دهد، #خلف_وعده می‌کند.

?امام زمان می‌خواهد این آدم را از بین ببرد. طول غیبت باعث می‌شود که این‌ها ریزش پیدا کنند. این‌ها همان جاهل‌هایی هستند که می‌گویند خدا به پیامبر و آل پیامبر توجهی ندارد.
? دروغ با طولانی شدن غیبت از بین می‌رود. یعنی کسانی که دورویی و دروغ دارند، غربال می‌شوند.

_______________
حجةالاسلام و المسلمین #علوی_تهرانی
گزیده جلسه ۵۰، #مهدویت
@Fares_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.