شب ۲۳ ماه رمضان ؛ بیشترین احتمال شب قدر :

♦️در روایات متعدد به اهمیّت شب ۲۳ ماه مبارک رمضان نسبت به شب های ۱۹ و ۲۱ ماه رمضان بیشتر تأکید شده است و مهمترین آنان همان روایت پیامبراعظم صل الله علیه و آله و مرد عشایر و چوپان است که در کتاب شریف « المراقبات » عارف بالله مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی ذکر شده که شخصی به نام « جُهنی » که شغلش کوچ نشینی بود ، وقتی نزد پیامبر آمد ، رسول خدا جویا شدند که چرا از مسجد دوری می کند و از وی خواستند که حتماً به مسجد بیاید .

♦️جهنی عرض کرد که من در طول سال کمتر شهر هستم و بیشتر بیابان و کوچ هستم و فقط می توانم یک شب در سال تنظیم کنم تا به مسجد بیایم ، و از پیامبر خواست که ایشان مهمترین شب در سال را معرفی کند تا وی خود را برای آن شب هماهنگ با مسجد کند .

? پیامبر صل الله علیه و آله فرمودند : پس شب ۲۳ ماه مبارک رمضان به مسجد بیا که شب بزرگی است .

♦️ بنابر این شب بیست و سوّم از همه شب ها به شب قدر نزدیک تر و در بین اهل سلوک به شب جهنی مشهور است .

?در روایتی امام حسن مجتبی علیه السّلام در پاسخ سؤالی درباره شب قدر فرمودند : فتطلب من لیلة ثلاثٍ و عشرین إلی لیلة سبع و عشرین .

♦️ پس شب قدر را بجو از شب ۲۳ماه رمضان تا شب ۲۷ ماه مبارک رمضان .

? تحف العقول ص ۲۳۳

♦️ شب ۲۳ ماه رمضان خصوصیّت دیگری نیز دارد که نشانه ی عظمت و احتمال زیادِ شب قدر بودن این شب بزرگ است و آن هم خبر وقوع یکی از علائم حتمی ظهور امام زمان علیه السّلام است ٬ که آن هم صیحه ی آسمانی بر حقّانیّت أهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام می باشد .

? ر.ک : الغیبة للنّعمانی ( رحمة الله علیه )

♦️ بنابر این شب ۲۳ ماه مبارک رمضان برای منتظران ، شبی خاصّ و نوید بخش است و تقدیر ظهور آن مصلح کلّ را در این شبی که شب قدر است خواهند نوشت .
♦️و نریه قریباً إن شاالله .

♦️ پس از خود حضرت بقیة اللّه و خاتم الأوصیاء ارواحنا لتراب مقدمه الفدا خواهانیم به ما توفیق درک و استغفار و انابه در این شب خاطره انگیز را میّسر بفرمایند .

♦️ و همانطور که روایات فرمودند : دعا برای دیگران زودتر اجابت شود و خدا چندین برابر برای دعا کننده دعا مستجاب کند و خصوصاً اگر این دعای ما برای امام زمان علیه السّلام که نیاز ما را از خود ما بهتر می داند ٬ باشد برکات و درهای رحمت غیر قابل شمارشی بر روی ما باز خواهد کرد و …

♦️ دعای أللّهمّ کن لولیک الحجة بن الحسن … دعای تعجیل فرج و دعای سلامتی خدمتگزاران امام عصر و انقلاب اسلامی به ویژه رهبری عزیز و دعا برای رفع گرفتاری از مستضعفان عالم و مظلومان یمن و لبنان و شام و عراق فراموش نشود .

♦️ أللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و أهلک أعدائهم و احشرنا معهم فی الدّنیا و آلآخرة .

? eitaa.com/ebratha_ir ایتا
? sapp.ir/ebratha.org سروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.