?رشتۀ تخصصی مهدویت باید برای پاسخ به این سوالات متحول شود

?رشتۀ تخصصی مهدویت باید برای پاسخ به این سوالات متحول شود

?اگر ما اینها را به مردم نگفتیم، پس چی گفتیم؟!

⚠️آنچه نخواستند شنیده شود! (۶)

➖ در عرصۀ سیاسی جامعه است که مقدمات ظهور، تحقق پیدا می‌کند. بنا به تعبیر قرآن، ظهور حضرت، قدرت و ثروت را از دست ظالمان می‌گیرد و به‌دست مستضعفان می‌دهد. در آیۀ قرآن، سخن از قدرت و ثروت است. خب در زمان امام‌زمان(ع) قدرت و ثروت، چگونه توزیع می‌شود؟ ما به‌طور مبهم می‌گوییم که وقتی حضرت تشریف بیاورند، ظالمان را از بین می‌برند. خُب ظالمان چه کسانی هستند؟

➖ در عرصۀ سیاسی است که عدالت برقرار می‌شود، عدالت بدون سیاست نمی‌تواند برقرار بشود. وقتی شما می‌خواهید حکومت عادلانه برقرار کنید، حکومت یک مقولۀ سیاسی است. ولی ما نمی‌گوییم که حضرت چگونه عدالت را برقرار خواهد کرد؟ من از اهل فضل می‌پرسم که حضرت چگونه عدالت را برقرار خواهد کرد؟ آن کسی که مدعی هستید می‌آید، چگونه حکومت می‌کند؟ از چگونگیِ آن برای ما سخن بگویید. تقریباً می‌شود گفت در این‌باره کتابی نداریم؛ تقریباً بحث‌های جدی در این‌باره نداریم. رشتۀ تخصصی مهدویت باید در این‌باره کاملاً فعالیت کند و متحول بشود برای اینکه به این سؤال‌ها پاسخ بدهد.

➖ حضرت چگونه عدالت را برقرار می‌کند؟ آیا حضرت یک ذکری می‌گویند و یک‌دفعه‌ای عدالت برقرار می‌شود؟ آیا در دل‌ها تصرف می‌کنند و مردم یک‌دفعه احساس عدالت می‌کنند؟ آیا حضرت یک گِیت‌هایی قرار می‌دهند که مثلاً هر کسی عدالت نداشت، لو برود و دستگیر بشود؟ مسئولیت مردم و میزان دخالت آنها در حکومت چقدر خواهد بود؟ رشد و بلوغ اجتماعیِ مردم، چگونه صورت می‌گیرد؟

➖اگر ما این مسائل را به مردم نگفته باشیم، پس به مردم چه گفته‌ایم؟!

??فیلم، صوت و متن کامل:
Panahian.ir/post/6731

#سیاست_وظهور
@Panahian_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.