?منتظر واقعی باید کار سیاسی انجام دهد،

?منتظر واقعی باید کار سیاسی انجام دهد،

یا کاری اجتماعی‌ای که نتیجه‌اش سیاسی باشد
?کسی که به فقرای آمریکا کمک کند، اما به نظام سلطه که تولیدکنندۀ فقر است کاری نداشته باشد، به نظام سلطه و تثبیت فقر کمک کرده

⚠️آنچه نخواستند شنیده شود! (۴)

?سوال: در حال حاضر اگر کسی بخواهد با حضرت ارتباط برقرار کند، جنس فعالیت‌هایی که باید انجام بدهد، چیست؟
➖اگر ما می‌دانیم اصل کاری که حضرت خواهند کرد، حکومت است و اصل کاری که حضرت خواهند کرد در عرصه سیاست خواهد بود، حتی آن شعار عدالت هم که می‌دهیم، همین رویکرد را خواهد داشت. ایشان قدرت را در خدمت برقراری عدالت قرار می‌دهد.

➖اگر ارتباط سیاسی با حضرت داشته باشیم و انتظارمان یک انتظار سیاسی باشد، جنس انتظار ما به گونه‌ای خواهد بود که اگر می‌خواهیم برای ظهور مقدمه‌سازی کنیم، یا خودمان را به حضرت ولیعصر(ع) مقرب کنیم، باید کار سیاسی و اجتماعی کنیم؛ کار اجتماعی‌ای که نتیجه‌اش سیاسی است.

➖ کار اجتماعی‌ای که نتیجه‌اش سیاسی نیست هم داریم؛ مثل این که کسی به آمریکا برود و به فقرا کمک کند و با نظام سلطه و سلطه‌گرانی که این همه ددمنشی دارند و این همه ظلمی که می‌کنند، کاری نداشته باشد، بلکه به نظام سلطه بگوید که تو هر چه جنایت بکنی، ما این جا مردم را تسکین می‌دهیم تا تو به حیات خودت ادامه بدهی. این‌ها کارهای اجتماعی و مردم‌دوستانه‌ای است که نه تنها ضدنظام سلطه که تولیدکننده فقر و محرومیت است، نیست؛ بلکه به نظام سلطه و درنتیجه به تثبیت و توسعۀ فقر کمک می‌کند.

??فیلم، صوت و متن کامل:
Panahian.ir/post/6732

#سیاست_وظهور
@Panahian_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.