?تکرار تجربه تلخ برجام هسته‌ای در برجام پزشکی ؟

?تکرار تجربه تلخ برجام هسته‌ای در برجام پزشکی ؟

? انتساب واکسیناسیون اجباری به امام خامنه‌ای توأم با زیرپاگذاشتن خط قرمزهای تعیین‌شده رهبری این بار از ناحیه طیف ولایی و نه اصلاحات با طراحی دقیق عملیات روانی از طریق فضای مجازی و ایجاد اختلاف بین طیف ولایی با تحریف صریح دستورات رهبری

?تنزل موضوع امنیت ملی چندبعدی کرونا به یک موضوع صرفا پزشکی

?فتنه ترس در مسئولان انقلابی با خودداری از هرگونه اظهارنظر و انجام وظیفه نظارتی از ترس متهم شدن به ورود به حیطه تخصص پزشکی و اقدام خلاف منافع کشور و خواست مردم

?در قضیه برجام شاهد بودیم که چگونه برخی چهره‌های به ظاهر اصولگرا که بعدا به صراحت مورد حمایت اصلاحات قرار گرفتند، با مایه گذاشتن از امام خامنه‌ای و همراهی برخی از چهره‌های بیت ایشان و تقطیع و سانسور هوشمند مواضع دقیق رهبری، تلاش نمودند برجام را خواست قطعی ایشان جلوه دهند و علیرغم وجود مخالفان سرسختی همچون نبویان و رسایی در مجلس، آنها را به حاشیه رانده و با تمسخر مخالفان و بیسواد و غیرمتخصص خواندنشان، ۲۰ دقیقه‌ای خسارت محض را تصویب کنند.
https://www.icana.ir/Fa/Newsamp/286170

?بعدا با موضع‌گیریهای صریح آقا و اتفاقات بعدی، مشخص شد که تأیید تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده و تقدیر از زحمات جناب ظریف، در کنار تذکرات جدی از حیث نحوه عملکرد و تعیین شروط صریح و خط قرمزهای دقیق بایستی مدنظر قرار می‌گرفت تا مجلس و دولت و نهادهای نظارتی و امنیتی و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی، با تشخیص دقیق وظیفه و انجام به موقع آن، مانع شکل‌گیری گاندوهای برجامی می‌شدند و خسارت محض ۸ ساله بر مردم تحمیل نمی‌شد.

?در این میان نقش رسانه و فضای مجازی در تصویرسازی برای مردم و تصمیم‌سازی برای مسئولان و حتی جهت دهی به صدا و سیما بسیار حائز اهمیت بود.

?کار به آنجا کشید که برخی مسئولان و به اصطلاح خواص در دستگاههای مختلف از ترس متهم نشدن به اقدام غیرتخصصی و اقدام بر خلاف منافع ملی، انجام وظایف و پیگیری اجرای خط قرمزهای تعیینی امام جامعه را نیز رها نمودند و به بهانه مصلحت‌سنجی‌های سلیقه‌ای در امتحان ولایت مردود شدند و محافظه‌کاری همراه با بهانه تراشی در ترک وظایف را بر انجام وظیفه ولایی ترجیح دادند.

?عده‌ای از مسئولان نیز پا را فراتر نهاده و فریب جوسازی رسانه‌ای را خوردند و خسارت محض و زیرپا لگد شدن اوامر ولی جامعه را تبریک و شادباش گفتند؟!!!

?در نهایت همان خط رسانه‌ای تمامی این واقعیات را پوشاند و مسئولانی که در آزمون ولایت رد شدند، نه تنها این ننگ بزرگ را به فراموشی کشاندند، بلکه تنها مقصر را مردم و انتخاب غلطشان جلوه دادند و برخی از آنها توانستند از جامعه ولایی کشور تأییداتی برای پست‌های حساس‌تر دریافت کنند.

? اکنون در قضیه کرونا همان شیوه، همان محافظه‌کاران تارک‌الولایه بعضا در پستهای کلیدی‌تر، همان جهت‌گیری رسانه‌ای، همان تحریف ولایت و نادیده گرفتن خط قرمزهای تعیینی ولایت امر، همان انگ زنی ها به مخالفان واکسیناسیون اجباری با همان ادبیات در حال اجراست.

?اما تفاوت مهم و تغییر تاکتیک این است که این بار درگیری به صورت هوشمندانه به میان فعالان رسانه‌ای طیف ولایی کشیده شده و توپخانه رسانه‌ای اصلاحات به ظاهر خاموش است.

?تا صحبت از خط قرمزهای تعیینی آقا برای واردات واکسن مطمئن و جنگ بیولوژیک و … می‌شود، می‌گویند بله اما آن به جای خود فعلا اصل واکسیناسیون عمومی به هرقیمتی و با هر واکسنی است، بقیه اوامر آقا را به جای خود پیگیری می‌کنیم.

?در برجام شعار دولت مذاکره این بود توافق بد بهتر از توافق نکردن است، حالا شعار دولت انقلابی این شده واکسیناسیون اجباری با هر واکسنی از هر کشوری بهتر از واکسن نزدن است.

?تفاوت دیگر این است که مسئولان و دستگاههای انقلابی این بار با حضور در ستاد کرونا و عملیات میدانی واکسیناسیون اجباری، از تبریک و تقدیر فراتر رفته و در این جریان هم در سطح تصمیم‌گیری و هم در سطح اجرا مشارکت هم دارند.

? اگر روحانی و ظریف و آذری جهرمی بابت خسارت محض برجام محاکمه شده بودند، امیدوار می‌شدیم که فردای واکسیناسیون اجباری، مسئولی که امروز با قسم و آیه تنها راه نجات کشور را واکسیناسیون اجباری اعلام کرده است، جرأت نکند که بگوید از عوارض واکسن‌ها و توطئه طراحی شده کرونا علیرغم تذکرات صریح منتقدان بی‌اطلاع بودم و اطمینان داشته باشد که کسی کاری به او نخواهد داشت…

? امیدواریم که بنا بر گفته روحانی دولت سیزدهم طبق ریل‌گذاری ایشان پیش نرود، به ویژه با ریل‌گذاری فضای مجازی ولنگار و ۸ سال هزینه و تمرین جنگ رسانه‌ای و سازماندهی جریانهای مخوف رسانه‌ای که هر آنچه خسارت محض بود را پوشاندند و اکنون هم به راحتی دستاوردهای نظام را وارونه جلوه می‌دهند و ایجاد تفرقه بین طیف حزب‌اللهی را در دستور کار جدی خود قرار داده‌اند و می بینیم که مدیران روحانی در این عرصه در کنار مدیران برخی بخشهای دیگر هنوز در سمت خود حضور دارند.

? عملیات روانی در این برهه بسیار پیچیده‌تر از برجام در حال انجام است که در آینده انشاءالله به آن خواهیم پرداخت…

?✍️ #دکتر_جاویدنیا
? @Dr_Javidnia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.