? عقوبت ظلم…

? عقوبت ظلم…

? امام علی فرمودند: «به سبب ظلم، نعمتها ضایع میگردد و به نکبت مبدل می‌شود.» (غررالحکم و دررالکلم، ج ۱ ،ص ۳۳۱)

? عوامل اصلی نبودن و گرفتن نعمت‌ها، ظلم است و بزرگترین نعمت، امامت است، پس نبودن امام ظلم است. مردم یا خودشان عقلا متوجه این فقدان می‌شوند یا خدا به واسطهٔ سختی‌ها و مشکلات و بلاها به آن‌ها می‌فهماند.

? به همین علت در #آخرالزمان ، نظم دنیا بهم می‌خورد. چون عدل نیست و مردم حق را نمی‌شناسند و دچار دنیاپرستی و هوا و هوس شده‌اند.

? امام سجاد در وصیت خود به امام باقر فرمودند: «زنهار ای فرزندم که بر کسی که دادرسی به غیر از خدا نداشته باشد، ظلم کنی که او کس دیگری ندارد و دست به درگاه مالک‌الملوک برمی‌دارد و منتقم حقیقی را بر سر انتقام می‌آورد.«(بحاراألنوار، ج ۷۵ ،ص ۳۰۸)

? زمانی که مردم مضطر شوند، منتقم آل‌‌الله، امام زمان می‌آید همانگونه که وقتی بنی‌اسرائیل مضطر شدند، چهار شب ندبه کردند و ظهور منجی را از خدا خواستند.

? امام صادق در حدیثی فرمودند: «خدا به خاطر گریه و زاری بنی‌اسرائیل ۱۷۰ سال از ۴۰۰ سال را به آنان بخشید، اگر شیعیان ما نیز ندبه می‌کردند، خدا گره از کارشان باز می‌کرد.» (التفسیر، عیاشی، ج ۲ ،ص ۱۵4)

? بشر ادعا کرد که می‌تواند بدون چنگ زدن به ریسمان الهی و کمک و حضور اهل‌بیت، دنیا را مدیریت کند و عدالت را به وجود بیاورد. امروز نتیجهٔ نخواستن امام زمان این است که بشر از اجرای عدالت در دنیا عاجز مانده است. در بعضی از کشورها مردم در همه امور اسراف و زیاده‌روی می‌کنند و مردم بعضی از کشورها دچار سوء تغذیه، فقر، تنگدستی و جنگ هستند. البته بشر روزی به عجز خود اعتراف و منجی را طلب می‌کند.

? استاد #رائفی_پور
? برشی از سخنرانی؛ عدالت، گمشده آخرالزمان، اسفند ۹۲ تهران
#منبرک

✅ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
@Mahdiaran

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.