?منتقم خون سالار شهیدان به فرموده امام حسین علیه‌السّلام

?منتقم خون سالار شهیدان به فرموده امام حسین علیه‌السّلام (بخش هشتم)

▫️ امام حسین علیه السّلام همچون سایر امامان معصوم بشارت ظهور مهدی موعود عّجّّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف را داده‌ و فرمودند: او امام قائم به حق است و خداوند زمین مرده را به وسیله او زنده کرده و دین حق را پیروز می‌گرداند.

?️توصیف امام حسین علیه السلام از زبان امام مهدی عّجّّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف: از راه فاسقان سر بر می‌تافتی. آه می‌کشیدی، آه آدمی که به رنج و زحمت افتاده است. رکوع و سجود تو طولانی بود. زاهد و پارسای دنیا بودی، زهد و اعراض کسی که از دنیا رخت بر کشیده است و با دیده وحشت زده بدان نگاه می‌کردی» .

?️در این عبارت، بسیار جالب و جامع، جد بزرگوار خود امام حسین علیه السلام را با ۱۰ عنوان وصف کرده است: امام حسین علیه السّلام فرزند رسول خدا است، او سند و پشتوانه قرآن است، هر آنچه در قرآن، در قالب الفاظ است، در وجود مطهر امام حسین علیه السلام رؤیت و مشاهده می‌شود، توان اسلام، امامت است و امام حسین علیه‌السلام بازوی پرتوان امت و دین اسلام در همه اعصار است، در راه اطاعت پروردگار، سخت‌کوش و تلاشگر بود.

?️عبادت آن حضرت (نماز و دعاء خصوصا دعای عرفه) مایه اعجاب است. آن بزرگوار، نگه‌دار عهد و میثاق است و با خدا و خلق او در عهد و پیمان، استوار و ثابت و باوفا است، آن حضرت از راه و روش فاسقان روی گردان بود و از راه مسامحه و مداهنه وارد نمی شد. آه امام حسین علیه‌السّلام دردمندانه بود، مانند کسی که بار سنگینی از غصه در دل دارد و درد سینه‌اش جراحتی التیام ناپذیر است. آن حضرت رکوع‌ها و سجده‌های طولانی داشت که نمونه‌های کمی از آن در تاریخ ثبت و درج شده است.

?️ سیدالشهدا علیه‌السّلام، نسبت به دنیا زاهد و بی‌علاقه بود و زهد با عمل این خاندان معنا می‌گیرد. نظر او به دنیا، نظر وحشت‌زدگان بود و آنجایی که نظر دیگران به دنیا نظر عاشقانه بود، نظر آن حضرت به دنیا، مانند انسان وحشت زده بود. [?(خلاصه قسمت دهم مقاله آیة الله کریمی جهرمی، در مجله جان جهان)]

۵. قائم و عاشورا: «قائم» از القاب خاصه حضرت حجت عّجّّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف است که در بیشتر روایات شیعه وارد شده و اطلاق آن بر هیچ یک از معصومین دیگر روا نیست.

?️ ابوحمزه ثمالی می‌گوید: به امام محمد باقر علیه‌السّلام عرض کردم: ای فرزند پیامبر! آیا شما همه قائم نیستید و حق را به پا نمی‌دارید؟ پس چرا تنها ولی عصر را قائم می خوانند؟

?️فرمود: «لما قتل جدی الحسین ضجت الملائکه بالبکاء و النحیب و قالوا الهنا اتصفح عمن قتل صفوتک و ابن صفوتک و خیرتک من خلقک؟ … فاوحی الله الیهم قروا ملائکتی فوعزتی و جلالی لانتقمن منهم و لو بعد حین…ثم کشف لهم عن الائمة من ولد الحسین فسرت الملائکة بذلک وراوا احدهم قائما یصلی، فقال سبحانه: بهذا القائم انتقم منهم.

?️چون جدم حسین علیه‌السّلام کشته شد، فرشتگان صدا به گریه و ناله بلند کرده و گفتند: پروردگارا! آیا قاتلان بهترین بندگانت، و زاده اشرف برگزیدگانت را به حال خود وا می‌گذاری؟

?️خداوند به آنها وحی فرستاد: ای فرشتگان من! آرام گیرید. به عزت و جلالم سوگند، از آنان انتقام خواهم گرفت، هر چند بعد از گذشت زمان ها باشد. آن گاه پروردگار عالم پرده از جلو دیدگان آنان کنار زد و امامان از فرزندان امام حسین علیه‌السّلام را یکی پس از دیگری به آنها نشان داد. فرشتگان از این منظره، مسرور و شادمان شدند و دیدند که یکی از آن بزرگواران، ایستاده مشغول نماز است. خداوند فرمود: با این قائم (شخص ایستاده) از آنان (قاتلان حسین علیه السّلام انتقام خواهم گرفت. [? (دلائل الامامة، طبری، ص ٢٣٩.)]

▫️▫️ ادامه دارد… ▫️▫️

???

✅کانال رسمی مسجد مقدس جمکران:
@Jamkaran_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.