? نکته‌ای مهم در خصوص مدیریت فضای سایبر کشور

? نکته‌ای مهم در خصوص مدیریت فضای سایبر کشور

✴️ اخیراً برخی افراد که جایگاه مسئولیت دارند، اذعان کرده‌اند که به‌دنبال رفع مسدودی سرویس‌هایی هستند که در ایام اخیر به واسطه‌ی بسترسازی برای اغتشاشات مسدود شده است.

⬅️ ابتدا چند سؤال از این افراد:

1⃣ فارغ از جایگاه مسئولیت، باعث مسرت است اگر جلسه‌ای در دانشگاه، در خدمت‌شان باشیم تا ضمن یک گفتگوی دوستانه مشخص شوند چقدر بر ماهیت و کارکرد فضای سایبر تسلط دارند؟

2⃣ همچنین مشتاقیم گفتگویی داشته باشیم تا مشخص شود چه میزان بر تأکیدات، دستورات و مطالبات امام جامعه از مسئولان در حوزه‌ی فضای سایبر اشراف دارند؟

3⃣ مایلیم گفتگو کنیم تا مشخص شود چقدر از طرح‌ها و راهبردهایی که دشمنان، مشخصا علیه ایران اسلامی مصوب کرده‌اند که اجرای آنها از طریق فضای سایبر است؛ خبر دارند؟

4⃣ در عین حال مایلیم ضمن صحبت‌ها مشخص شود که آیا می‌دانند نظم نوین جهانی چیست؟ و در این نظم نوین جهانی، فضای سایبر چه جایگاهی دارد؟

5⃣ همچنین ضرورت دارد مشخص شود در حوزه‌ی مسئولیت خود، خبر از اقدامات بسیار خطرناک سایبری مانند رمز ریال و زیرساخت اعتبار اجتماعی دارند که اساس و بنیانش بر اسناد دشمن گذاشته شده؟
اسنادی مانند سند توسعه‌ی پایدار ۲۰۳۰ که صراحتا مورد مخالفت امام بوده و هست.

در آخر اشاره می‌کنیم اگر گفتگوی فوق شکل نگرفت، اولا تا از موارد فوق مطلع نشده‌اید در خصوص فضای سایبر اظهار نظر نکنید؛ زیرا:

? اگر از دلسوزی فرمودید، این مطالب کاملا نقض غرض شما است؛

? اگر نگران انتخابات سال آینده هستید، مردم بدعهدی شما را در شفافیت آرا کاملا به یاد دارند و نتیجه‌ی رأی گرفتن با وعده‌ی خلاف واقع را در سال ۱۴۰۲ خدمت شما ارائه خواهند کرد؛

ثانیا، به فرض اگر فضای سایبر را هم نمی‌شناسید، آیا غیرت سیاسی و ملی هم ندارید که به‌دنبال بازگشایی بستری هستید که صراحتا علیه شما اعلام جنگ کرده و دشمنان زیر و درشت را علیه نظام سازماندهی و ساماندهی کرده است؟!

 

✍️ مهندس شکوهیان‌راد
@SHRChannel

? لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.