❓?سؤال مخاطب: از نظر من این جمهوری، اسلامی نیست.

❓?سؤال مخاطب: از نظر من این جمهوری، اسلامی نیست.

?جواب استاد:
البته این جمله از یک جهت درست است، چون وجه اسلامی بودن آن معنا دارد. اسلامی یعنی صددرصد اسلامی، صددرصد قرآنی، صددرصد آن چیزی بشود که بتوان از اسلامِ آن دفاع کرد و صددرصد آن چیزی که پیغمبر و خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام گفته‌اند و از ما خواسته‌اند.
به این معنا جمهوری اسلامی نیست، چون آن صددرصد را نداریم. اگر صفر و یکی نگاه کنیم، خوب کار خراب می‌شود. اگر صفر تا صدی نگاه کنیم، جمهوری اسلامی صددرصد نیست، اما می‌تواند ده‌درصد باشد؛ می‌تواند بیست‌درصد باشد؛ پنجاه‌درصد باشد. این محل بحث است، ولی اگر بگوییم صفردرصد جمهوری اسلامی، فکر کنم شما هم قائل به این نباشید.

❓?مخاطب: بله ولی همین باعث نمی‌شود اسلام را خراب کنیم؟

? استاد : دربارۀ این باید بحث کنیم، چون بحث ولایت طاغوت را که درباه‌اش بحث کردم همین‌جا معنا پیدا می‌کند؛ این‌که ما موظفیم نگذاریم طاغوت حکومت کند.
حالا دارم جلوجلو نتایج آن بحثی را که بعدها می‌خواهم مطرح کنم به شما می‌گویم، برای این‌که مسئله روشن شود.
ما درهرحال چه فقیه داشته باشیم، چه نداشته باشیم، رهبر آخوند داشته باشیم یا نداشته باشیم، بسیجی باشد، مسلمان باشد، شیعه باشد، سنی باشد، یا قاتل حضرت زهرا باشد، موظفیم پشت طاغوت نایستیم و نگذاریم طاغوت حکومت کند.
عثمان هم اگر حاکم باشد و علی هم که باشی، باید پشت عثمان بایستی تا طاغوت حکومت نکند. این بحث اصلی ماست.

?مخاطب: بله استاد درست،
ببینید‌، اول انقلاب خیلی شور اسلامی‌گری بود. (بعدا) انحرافاتی پیدا کرد. حالا به نظر خودم، در مغز مسئولان ما ویندوزی نصب شده که آن‌ها را لیبرال کرده است. لیبرال یعنی اباحه‌گری. ما حلال داریم، حرام داریم، مکروه و مستحب داریم، ولی این‌ها همه را مباح در نظر می‌گیرند. مثلاً شما ساندویچی در دست دارید و دارید می‌خورید. من بیایم آن را از دست شما بقاپم و آن را بخورم ( از نظر آن ها) این نه کار کریهی است، نه گناه. هیچی نیست. این مباح است و در جامعۀ لیبرالی کاملاً طبیعی است.

? استاد : البته به شرطی که به کسی آسیب نزند.
ادامه دارد….⬇️

? برگرفته از جلسات « چالش پیش فرض ها» (https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/5887)

✅ @Aminikhaah

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.