?دعــا برای تعجیل در فـرج

?دعــا برای تعجیل در فـرج

?بر اساس روایات، یکی از عوامل تعجیل در فرج حضرت مهدی(عج) «دعا» است. از طرفی می دانیم دعا بدون درخواست قلبى و زمینه سازى براى تحقق آن موثر نخواهد بود؛ و لذا انسان باید با زبان و قلب طلب نماید و در عمل هم زمینه ساز خواسته های خود باشد و همین زمینه سازی و تلاش برای فراهم نمودن مقدمات ظهور، خود موجب رفع نسبی مشکلات و گشایش در زندگی شیعیان خواهد شد.

?امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در جواب سؤال هاى اسحاق بن یعقوب مى فرماید: «وَ أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُمْ» (براى شتاب در گشایش حقیقى و کامل، بسیار دعا کنید؛ همانا فرج شما در آن است). (کمال الدین و تمام النعمة، ابن بابویه، محمد بن على‌، محقق / مصحح: غفارى، على اکبر، اسلامیه‌، تهران،‌ 1395 قمری‌، چاپ: دوم‌، ج ‌2، ص 485، باب 45 (ذکر التوقیعات الواردة عن القائم)، ح 4. )

?مى دانیم که فرج و گشایش کامل شیعیان از تمام گرفتارى ها و فتنه ها در سایه ظهور حضرت مهدى(عجل الله تعالی فرجه) محقق مى گردد و تا زمانى که حضرت در غیبت به سر مى برد شیعه تحت فشار و ظلم و تعدى حاکمان ظلم و جور است. از این حدیث استفاده مى شود که یکى از عوامل تعجیل در فرج آن حضرت(عجل الله تعالی فرجه) دعا است و همچنین مى دانیم که دعا بدون درخواست قلبى و زمینه سازى براى تحقق آن موثر نخواهد بود و لذا انسان باید با زبان و قلب بطلبد و در عمل هم زمینه ساز خواسته خود باشد و همین زمینه سازی و تلاش برای فراهم نمودن مقدمات ظهور، خود موجب رفع نسبی مشکلات و گشایش در زندگی شیعیان خواهد شد.

➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.