♨️ دغدغه دوم: زنان بی‌پناه ⭕️ بخش اول

? دغدغه‌های #حاج_قاسم !

♨️ دغدغه دوم: زنان بی‌پناه
⭕️ بخش اول

? دومین دغدغۀ حاج قاسم دغدغۀ حمایت از زنان بی‌پناه است. علیرغم ادعاهای گزاف و دروغین رسانه‌های غربی و آمریکایی در دلسوزی و اقدام برای نجات زنان، آنکس که به راستی از حقوق زن دفاع کرد حاج قاسم سلیمانی بود. حاج قاسم سلیمانیِ ما با اقداماتی که انجام داده مهم‌ترین مدافع زنان کشورهای منطقه بود.
برای روشن شدن مطلب باید ادعاهای دروغین غربی ها در حمایت از زنان منطقه و در عمل، جنایات آنها در قبال زنان منطقه را مرور کنیم.
آمریکایی‌ها دو مرتبه و هر دوبار با بهانه دفاع از حقوق زنان و کودکان و فضاسازی رسانه‌ای در این باره به عراق حمله کردند.
? اولین بار در زمان حمله عراق به کویت و در ماجرای جنگ خلیج فارس بود که دختر نوجوانی در جلسه‌ای با گریه زیاد گزارش داد که کودکان زیادی در بیمارستان‌های کویت توسط سربازان عراقی کشته شده‌اند. بوش در صحبت‌های خود در توجیه حمله سنگین به عراق بارها به صحبت‌های او استناد کرد. بعدها مشخص شد که آن گزارش‌ها همه دروغ بوده و آن دختر، نیره الصباح، دختر سفیر کویت در آمریکا بوده است؛ آن برنامه ساختگی نیز با هدف فریب افکار عمومی و سوء استفاده دولت آمریکا تولید شده بود.
?جنگ خلیج فارس منجر به بیش از یک دهه تحریم اقتصادی و انزوای سیاسی شد. عراقی‌ها –به ویژه زنان– از اساسی‌ترین نیازهای خود محروم بودند: در این دهه 1.5 میلیون نفر که 500000 نفر آنها کودک بودند جان خود را از دست دادند. زنان افزایش نرخ مرگ و میر را تجربه کردند.
♦️ دومین بار نیز در سال 2003 میلادی، دولت آمریکا افکار عمومی مردم خود را به بهانه بهبود وضعیت آزادی و بهداشت و آموزش و معیشت زنان عراق با حمله نظامی به عراق همراه کرد. اما نتیجه این حمله چه بود؟ در طی دوران حضور آمریکا در عراق آمار بسیار زیادی از بازداشت زنان عراقی بدون دلیل و همچنین سوء استفاده و اخاذی از همسران آنها گزارش شده است.
یکی از گزارش‌های صلیب سرخ در ماه می سال 2004 نشان داد که طی سال ۲۰۰۳، حدود ۴۳ هزار زن عراقی توسط سربازان آمریکایی بازداشت شده بودند که 70 تا 90% از آنها اشتباهاً دستگیر شده بودند و جرمی نداشتند! چرا باید زنان عراقی بدون دلیل توسط سربازان آمریکایی زندانی شوند؟ نیروهای ایالات متحده به طور معمول به زندانی کردن اقوام زن مظنون‌های مرد، برای استفاده به عنوان گروگان و چانه زنی، می‌پردازند. بنا به گفته وزارت امور خارجه ایالات متحده، تعداد مراکز بازداشت زنان بیش از 450 مورد است. زنان در ایست‌های بازرسی و در حین تفتیش خانه‌هایشان مورد آزار جسمی و جنسی قرار می‌گیرند.
?تعداد کل زنان بازداشت شده در عراق از ابتدای حضور آمریکا تا کنون مشخص نیست. در سال 2005، ایمان خامس از مرکز بین المللی دیده‌بان اشغال، 625 زن را در زندان الرسافه و 750 زن را تنها در الکاظمیه گزارش کرد که از دوازده تا شصت سال سن داشتند. زنان در معرض شکنجه، تجاوز و تحقیر قرار دارند؛ آنها با موهایشان کشیده می‌شوند، با برق می‌سوزند، مجبور می‌شوند از توالت‌های کثیف غذا بخورند و روی این زنان عراقی ادرار می‌کنند.
در مارس 2006، دختر 14 ساله عراقی به نام عبیر قاسم حمزه توسط سربازان آمریکایی به صورت گروهی مورد تجاوز قرار گرفت و کشته شد! خانواده و خواهر هفت‌ ساله‌اش که در اتاق کناری بودند نیز توسط سربازان آمریکایی، همانجا، اعدام شدند. کمی بعد گزارش‌های دیگری از زنان عراقی منتشر شد که خبر از تجاوزهای گروهی داشت. این‌ها فقط مشت نمونه خروار است.
? طبق گزارش کتاب فمینیسم و جنگ که در سال ۲۰۰۶ منتشر شده است، به گفته پنتاگون، بیش از 500 مورد از تعرض جنسی نیروهای امریکایی در عراق و افغانستان علیه زنان، گزارش شده است.
حالا این کشورهای جنایتکار به ما در رابطۀ با حقوق زن اعتراض می‌کنند. کسانی که برای بهبود وضعیت زنان عراق به آنجا رفتند این بلاها را بر سر زنان عراقی آوردند. اکنون پس از سال‌ها حضور آمریکا در عراق ببینید آیا وضعیت بهداشت، معیشت و آموزش زنان عراقی بهبود پیدا کرد یا خیر.

? برای مطالعه متن کامل سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها، به صفحه مجازی زیر مراجعه نمایید:
https://soada.ir/parvandeh/daghdaghe_hajghasem/

? اندیشکده راهبردی #سعداء
? @soada_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.