چرا امام زمان از نظرها غایب شد؟

?پرسش و پاسخ مهدوی
چرا امام زمان از نظرها غایب شد؟

✍️ پاسخ :

?️ اگر ازشما پرسیده شودکه چراحضرت یوسف علیه السلام غایب شد،تاجایی که آنقدر پدرش حضرت یعقوب علیه السلام در فراق اوگریه کردکه بینایی چشم خود را از دست داد،چه میگویید؟
آیاحضرت یوسف علیه السلام خودش دوست داشت اینطورشود؟
آیاحضرت یعقوب علیه السلام اینطورخواسته بود؟
◽️خیر،بلکه به خاطرظلم وسـتمی که برادران یوسف علیه السلام درحق او داشتند، میان یوسف علیه السـلام و یعقوب علیه السـلام جدایی انداختندوخودشان نیز از نعمت یوسف علیه السـلام محروم شدندوخداوندیوسف علیه السلام راازآنهاگرفت.
◽️امامـان بزرگوار مـا نیز به دست مسـلمانان گرفتـارشدنـدنه به دست کـافران، ماننـدحضـرت یوسف علیه السـلام که به دسـت برادرانش گرفتارشدند امامان ما راخانه نشین کردندو در نهایت آنها را به شهادت رساندند؛ به همین خاطرخداوندآنها را ازظهور آخرین امام، محروم ساخت تا دست ازظلم به امام بردارند.
◽️براي مثال،چراغ را براي روشـنایی وگرما، نزد کودك میگذاریم، اما او از روي جهالت و نادانی به آن سنگ میزند. براي آنکه بچه به چراغ آسـیب نزنـدآنرا برمیداریم. برداشـتن چراغ، دلیل ترس و ناتوانی در برابرکودك نیست و از قدرت اونمیترسـیم، بلکه ازخطا و اشـتباه او میترسـیم؛ البته اگرچنـدلامپ وچراغ داشـته باشـیم، ممکن است آنرا برنـداریم و در
صورت آسیب دیدن آن،چراغ دیگري بیاوریم.
◽️ولی اگرفقط یک چراغ باقیمانده باشد، آنرا از دسترس بچه دور می کنیم تا نشکند.
امامـان بزرگـوار مـا ماننـدچراغ هـاي هـدایتی هسـتندکـه خداونـددر مسـیر انسـان نصـب کرده اسـت که اثر اشـتباه وخطـاي گذشـتگان، یـازده تن از آنها به شـهادت رسـیدندو یکی از آنهاکه امام زمان علیه السـلام است باقیمانـده وخداونـدبراي جلوگیري از اشتباه ماکه به آن آسیبی نزنیم،آنحضرت علیه السلام را از دیدگان ما غایب ساخته است و تا هنگامیکه مردم پی به این اشـتباه خود نبرنـدو احساس نکننـدکه به امام نیاز دارند، غیبت آنحضـرت علیه السـلام همچنان ادامه مییابدو از
ظهورخبري نیست.

?منبع : پاسخ به پرسش کودکان و نوجوانان درباره امام زمان علیه السلام،اقای محمدیوسفیان
#پرسش_و_پاسخ_مهدوی
#انتظار_و_مهدویت

⛅️اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفرج
@farzandaftab

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.