برترين انسانها در روز قيامت ، از زبان على (ع )

برترين انسانها در روز قيامت ، از زبان على (ع ) 

اصبغ بن نباته مى گويد: امام على (ع ) را در بصره ، پس از فتح بصره (در جريان جنگ جمل ) ديدم ، سوار بر استر بود، به مردم رو كرد و فرمود: (آيا به شما خبر ندهم كه بهترين انسانها در قيامت كسيتند؟).
ابوايوب انصارى برخاست و گفت : (چرا اى اميرمؤ منان ؟ به ما خبر بده ، زيرا تو(در محضر پيامبر(ص ) و هنگام دريافت وحى ) حاضر بودى ، و ما غايب بوديم ).
امام على : (بهترين مخلوق در قيامت (هفت نفر) از فرزندان عبدالمطلب هستند كه هيچكس فضيلت و برترى آنها را انكار نمى كند مگر كافر و منكر.
عمار ياسر: اى امير مؤ منان ! نام آنها را ذكر كن ، تا آنها را بشناسيم .
امام على : 1- بهترين مخلوقات در قيامت ، پيامبرانند، و بهترين آنها محمد (ص ) است .
2- بهترين شخص در هر امتى ، بعد پيامبرشان ، وصى او است ، تا آنكه پيامبرى بعد از او آيد (كه او از وصى پيامبر قبل برترى دارد) و همانا بهترين اوصياء وصى محمد (ص ) (يعنى على عليه السلام ) است .
3-. بهترين مخلوقات بعد از اوصياء شهيدان هستند، و بهترين شهيدان ، حمزه و جعفر (عليهما السلام ) مى باشند، جعفر (ع ) دو بال تر و تازه دارد كه با آن دو بال در بهشت پرواز مى كند، و به هيچكس از اين امت جز او دو بال عطا نشده است ، خدا آن را به احترام محمد (ص ) و تجليل از مقام آن حضرت ، عطا نموده است .
و ديگر دو نوه پيامبر(ص )، حسن و حسين ، و ديگر مهدى (عج ) است ، خداوند هركه از ما خانواده بخواهد، او را مهدى قرار مى دهد (205)
آنگاه امام على (ع ) (براى تاءييد سخنش ) اين دو آيه را تلاوت فرمود:
و من يطع الله والرسول فاولئك مع الدين انعم الله عليهم من النبيين والصديقين والشهداء والصالحين وحسن اولئك رفيقا ذلك الفصل من الله وكفى بالله عليما
:(و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند(در روز رستاخيز) همنشين كسانى خواهد بد كه خدا نعمت خود را بر آنها تمام كرده ، از پيامبران و صديقان و شهداء و صالحان ، و آنها رفيقهاى خوبى هستند.
اين موهبتى است از ناحيه خدا، و كافى است كه او(از حال بندگان و نيات و اعمال آنها) آگاه است ) (نساء – 69 -70)(206)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.