دعایی شگرف،کارساز،کم نظیر

دعایی شگرف،کارساز،کم نظیر و از اسرار علوم اهل بیت علیهم السلام

♦️دعای علوی مصری♦️

?سید بن طاووس رحمه الله در «مهج الدعوات» نقل می فرماید؛
دعای معروف به دعای علوی مصری برای هر کار سخت و بزرگ خوانده می شود.
ابوالحسن علی بن حمّاد بصری گفت: ابوعبداللَّه حسین بن محمّد علوی به من خبر داد که: محمّد بن علی علوی حسینی مصری برایم گفت: از جانب من نزد حاکم مصر شکایت شد از قدرت او بیمناک شده و حزن و اندوه وجودم را فرا گرفت، و ترسیدم که راه رهایی نداشته باشم، قصد زیارت موالی و اجداد طاهرینم را کردم، و به حائر مولای ما ابو عبداللَّه الحسین علیه السلام وارد شدم، از ترس غلبه حاکم مصر به حرم باصفای حضرت پناه برده و در آن مکان شریف پناهنده شدم.
مدّت پانزده روز در جوار حائر حسینی علیه السلام بودم و شب و روز به دعا و زاری مشغول بودم، روزی در حالی که میان خواب و بیداری بودم قائم و صاحب زمان و ولی خدای رحمان صلوات اللَّه علیه در نظرم جلوه گر شد و به من فرمود: فرزندم! از فلانی ترسیدی؟
عرض کردم: آری،او می خواهد مرا بکشد؛ و چنین و چنان کند، من بر آقایم پناه آورده ام تا از آنچه برای من اراده کرده شکایت کنم، و او مرا از دست آن ظالم برهاند.حضرت فرمود: آیا پروردگار خود و پدران گرامت را با دعاهایی که پیغمبران سلف در شدّت و سختی می خواندند و خدا سختی را از آنان بر می داشت، نخوانده ای؟
عرض کردم: کدام دعا است تا بخوانم؟
فرمود: شب جمعه برخیز و غسل کن و نماز شب بخوان، چون سجده شکر را بجای آوردی در حالی که بر سر دو زانو نشسته ای این دعا را بخوان.
او ادامه می دهد: حضرت پنج شب متوالی تشریف می آوردند در حالی که من میان خواب و بیداری بودم و این دعا را برای من تکرار می فرمود، تا اینکه حفظ کردم. شب جمعه تشریف نیاورد، برخاستم و غسل نموده و لباس هایم را عوض کردم و عطر استعمال نمودم، و نماز شب را خواندم و بر سر دو زانو نشستم و خدای را با این دعا خواندم. شب شنبه حضرت با همان هیئتی که شب های پیش تشریف می آورد، آمد؛ رو به من کرد و فرمود: ای محمّد! دعایت مستجاب و دشمن تو کشته شد، و پس از تمام کردن دعا خداوند او را به هلاکت رساند.
او ادامه میدهد: چون صبح شد قصدی جز وداع با موالیان خود (علیهم السلام) و حرکت به سوی خانه ای که از آن فرار کرده بودم نداشتم؛ چون مقداری راه رفتم ناگاه قاصدی از جانب فرزندانم با نامه ای آمد و گفت: مردی که از ترس او فرار کرده بودی به هلاکت رسید، او عدّه ای را برای مهمانی دعوت می کند، مهمانان پس از صرف شام و پذیرایی پراکنده می شوند، او با نوکران خود همانجا می خوابد، بامدادان خبری از او نمی شود، به خانه او می روند، چون لحاف را از روی او برمی دارند می بینند سرش را از قفا بریده و خونش جاری است. این قضیه شب جمعه اتّفاق افتاده و نمی فهمند چه کسی این کار را کرده است. فرزندانم پیغام داده بودند که سریعاً به خانه بروم.
موقعی که به منزل رسیدم و از قتل و ساعت اتّفاق آن پرسیدم درست همان موقعی را گفتند که من دعا را تمام کرده بودم.

?علی بن حمّاد گوید: من این دعا را از ابو حسن علی علوی عریضی گرفتم، او از من خواست که این دعا را به کسی که مخالف مذهب ائمّه معصومین علیهم السلام است و از عقیده او خبر ندارم ندهم، امّا دوستان آل محمّد علیهم السلام می توانند از این دعا بهره ببرند.
دعا نزد من بود، من و برادرانم بر آن دعا مواظبت می کردیم، روزی یکی از قضات اهواز از بصره نزد من آمد، من او را می شناختم، او نیکوئی های زیادی در حقّ من کرده بود، و گاهی من به او نیازمند می شدم و به نزد او می رفتم و نیازم را برطرف می کرد، ولی او از مخالفین مذهب ائمّه علیهم السلام بود.
سلطان وقت حکم دستگیری او را صادر کرده و او را بیست هزار درهم جریمه کرده بود، دلم بر او سوخت و در حق او دلسوزی کردم و دعا را به او دادم، او دعا را خواند یک هفته نگذشته بود که سلطان بدون وساطتِ کسی، او را آزاد کرد و جریمه را به او بخشید و با احترام او را به شهر خود برگرداند، من او را مشایعت کردم و به بصره برگشتم.

♦️شایسته است این دعا برای آزادی امام عصر عج الله از اعمال دیو جبار نفوس خودمان و تمامی ظالمان عالم خوانده شود،چرا که تا وقتی ما با درستی اعمالمان او را نخواهیم و پا در دایره ی قتل نفس نگذاریم، او نخواهد آمد.

♦️در این برهه چه بسا اگر جمعیت کثیری از مومنین مشغول به این دعا با تکرار آن شوند و از خدای متعال نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین اشغالی را طلب کنند خداوند متعال در تقدیر و سرنوشت این نابودی تعجیل بفرماید.

♦️اگر دستتان رسید این برادر کوچک را از دعای خیر برای رفع جمیع مشکلات فراموش نکنید که سخت محتاج هستم

المکتوبات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.