?روحانیون، عمر خود را صرف اسلام کرده‌اند

?روحانیون، عمر خود را صرف اسلام کرده‌اند

?ما نمی‌خواهیم بگوییم که همه روحانیون ملائکه الله هستند، لکن آن قشری که‌ اسلام را می‌تواند بفهمد چی هست، آن قشری که همه زحمتش در اسلام بوده است، آن قشری که عمرش را صرف کرده است در این اتاق‌های مرطوب کذا، با آن فشارهای زمان رضاخان و زمان بعد از رضاخان، برای به‌دست آوردن احکام اسلام؛ آن طایفه بود. این طایفه را از دست ندهید آقا! این اشتباه را نکنید!

?من در نجف هم که بودم در یک منبر مفصل هم گِله کردم از روحانیون و هم گله کردم از شما. از آن‌ها گله کردم به این‌که شما این قشر جوان را که مقدرات مملکت ما بعداً دست این‌هاست از دست ندهید. گله کردم از این طایفه، این قشری که قدرت دستشان هست. همه این جمعیت‌ها که می‌بینید الان راه می‌افتند، دنبال روحانیون راه می‌افتند. شما این‌ها را اگر از دست بدهید این جوان‌ها را از دست داده‌اید. نمی‌توانید کاری بکنید، قشر روشنفکر نمی‌تواند کار را انجام بدهد. هر چه هم بخواهد انجام بدهد کسی همراهش نیست.

?این‌هایند که می‌توانند کار را انجام بدهند. روحانیون باید از قشر جوان روشنفکر قدردانی بکنند. و آن مسائلی که سابق بود که این‌ها یک مشت فُکُلی بی‌دین هستند – که سازمان امنیت می‌آورد طرح می‌کرد تا ما را از شما جدا کند – آن قشر هم یک مردم فرصت طلب درباری هستند و انگلیسی هستند و این‌ها، این‌ها حرف‌هایی بود که ما را از شما جدا کردند. شما را از ما جدا کردند و خودشان استفاده‌هایشان را کردند.

امام خمینی (رحمةالله‌علیه)؛ ۲ مرداد ۱۳۵۸

?#صحیفه_بخوانیم

?@masaf_najva

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.