فرزندآوری؛ تدبیر هوشمندانه #امام_‌کاظم علیه السلام

فرزندآوری؛ تدبیر هوشمندانه #امام_‌کاظم علیه السلام در تبلیغ معارف

? عباسیان با تحریک افکار عمومی و برگزاری جلسه‌های مناظره، مکارانه قصد جمع کردن آرای مردم و خراب کردن چهره ائمه(علیه السلام) را داشتند و امام کاظم (علیه السلام) در این شرایط با تدبیر شایسته، هم جامعه شیعه را هدایت کردند و هم در مقابل انحرافات واکنش مناسب داشتند که البته حاکمان وقت هم به تلافی تلاش ایشان دائما در فواصل گوناگون امام را به زندان می‌انداختند و سرانجام هم در زندان به شهادت رسیدند.

? در عصر امام کاظم(علیه السلام) مذاهب فقهی و کلامی متعددی بود، لذا استشهاد به نص و مضامین آیات قرآن، بخش عظیمی از گفتارهای قرآنی امام را در بر داشت.

? یکی از اقدامات در خور نگاه امام کاظم (علیه السلام) در برابر فشار زیاد بر شیعیان و نسل‌کشی عباسیان، توجه به فرزندآوری است، ایشان فرزندان زیادی داشتند که در گسترش تشیع نقش مهمی ایفا کردند.

? با بررسی متون تاریخی، می‌توان دریافت که فرزندان امام کاظم (علیه السلام) نقش کلیدی در گسترش و تبلیغ دین اسلام و حقانیت اهل‌بیت(علیه السلام) و شیعه داشتند. آنها با هجرت به مناطق مختلف، قیام مسلحانه علیه حکومت وقت، بیان و نقل روایات معصومین(علیه السلام) تربیت شاگردانی معتقد و پایبند به اهداف اسلامی همچنین با سیره، روش و اخلاقی نیکو و بر طبق سنت پیامبر(صلی الله علیه و آله) و ائمه(علیه السلام) سعی در جذب مردم و انتشار تشیع در مناطق مختلف داشتند.

#امام_زمان
#شهادت_امام_کاظم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.