من شما را هم‌چو می‌یابم

من شما را هم‌چو می‌یابم که برای اسلام در همه جا حاضر هستید. آیه‌ای را که آقا قرائت کردند: إِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرکُمْ وَ یُثَبِّتْ اَقْدَامَکُمْ اگر یاری بکنید خدا را- یاری خدا؛ یاری احکام خداست، یاری قرآن کریم است، و یاری جمهوری اسلامی است- چنان‌چه یاری کنید خدا را، خدا هم شما را یاری می‌کند. این یک قضیه که یاری می‌کند و شما این قضیه را در عین دیدید. که شما یاری کردید اسلام را و یاری کردید احکام اسلام را و یاری کردید نهضت اسلامی را، جمهوری اسلامی را؛ و خداوند یاری کرد شما را.

?اگر یاری خداوند تعالی نبود، چه طور امکان داشت شمای بدون اسلحه، بدون سازوبرگ جنگی و بدون یک نظام، غلبه کنید بر آن‌هایی که خودشان همه چیز داشتند و همه قدرت‌ها در دست آن‌ها بود، و قدرت‌های شیطانی خارجی هم پشت سرشان ایستاده بود و تاییدشان می‌کرد، لکن شما را خدا نصرت داد.

?آن‌هایی که غفلت دارند از این معنا که یک اراده بزرگ در عالَم هست و همه چیز تحت آن اراده است، آن‌ها برایشان معمّاست، یک معمّای حل نشدنی، که چه‌طور شد این مطلب که یک ملت با هیچ و هیچ سازوبرگ بر یک هم‌چو قدرت‌های بزرگ غلبه کرد و همه را بیرون راند.

?این‌ها غافل‌اند از این‌که یک‌ اراده‌ای فوق همه اراده‌ها هست. و خدای تبارک و تعالی وعده کرده است به مردم که چنان‌چه نصرت کنید خدا را، خدا هم نصرت می‌کند شما را.

?آن‌هایی که به ما وراء طبیعت اعتقاد ندارند، برای آن‌ها این مسائل معماست. اما برای ما که قائل به یک هم‌چو قدرتی هستیم- و با برهان قوی ثابت کردیم یک هم‌چو قدرتی را- هیچ معمّا نیست، معمّا پیش ما نیست این مسائل.

?خداوند یاری کرد شما را؛ و یاری خداوند کافی است.

امام خمینی (رحمةالله‌علیه)؛ ۱۲ مهر ۱۳۵۸

?#صحیفه_بخوانیم

?@masaf_najva

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.