? #پرونده_ویژه_امام_بزرگوار_ما

بسم الله
? #پرونده_ویژه_امام_بزرگوار_ما
?
? #استادعابدینی :
? کار امام(ره) کار انبیا و حقیقتا #مکتب_انبیا بوده است. نمونه اش کم است اما از باب امت نه از باب شخصیت امام، قطعا #شخصیت_انبیا، شخصیت #جامع و #کاملی بوده است اما امت هایشان تا این حد #آمادگی در اجابت نداشتند… حقیقتا #مکتب_امام، مکتب انبیا است و شناخت این مکتب با آن عمقش چون از #توحید نشئت گرفته خیلی سخت است.

? امام واقعا #موحد بود، چون واقعا موحد بود، #جامع هم بود. یعنی بعضی از موحدها، موحدند، اما #شانی از شئون توحید در وجودشان ظهور پیدا می کند. ما می توانیم #ظهوراتشان را بررسی کنیم… #قضاوت نسبت به بزرگان دست ما نیست، بواسطه #قربی است که پیش خدا دارند و ماموریتی که خدا در اظهار به آنها واگذار می کنند، گاهی مامور به اظهار نیستند. اما می توانیم روی مقام #اثباتشان قضاوت بکنیم که هر کدام چه #اثری از آنها به ظهور رسید. میتوانیم بگوییم کاری که امام (ره) کرد هیچکدام از بزرگان در مقام #اثبات نکردند…قضاوت راجع به بزرگان در مقام #ثبوت خیلی ساده نیست. لذا حواسمان باشد که خیلی به ما مربوط نیست، اما در مقام اثبات، اگر بزرگی در نظام ظاهری دخالت نمیکرد، میتوانیم اعتراض کنیم…مقام اثبات #مراتب دارد، مقام اثبات گاهی در مقام #اختفا است، گاهی در مقام #علن است.

? خود مکتب امام واقعا #سرّی است که هنوز آشکار نشده است. شاید اسرار حرکتی که امام کرده است و آشکار شدن آن، وقتی جلوتر برویم بهتر انجام بشود.

? به تعبیر مرحوم علامه انبیا #تجلی_توحید بودند، اگر توحید می خواست آشکار بشود، می شد فعل انبیا و اگر حدود فعل انبیا را بر دارند، می شود توحید. واقعا فعل امام خمینی #ظهور_توحید بود و ظهور توحید عمقی دارد که هیچ قابل ادراک نیست.

? کاری که امام(ره)کرد #کارخانه_انسان_سازی بود… انقلاب #ظهور_تحول_در_افراد است. آن #سرعت_تحول خیلی عظیم بود. اگر آن سرعت تحول را آدم می دید، باور کنید مثل #عصای_موسی بود که به زمین افتاده و تغییر ایجاد کرده است. یک تحول عظیمی بود. انسان مبهوت بود، افراد چه سرعتی در #تغییر پیدا کردند، غیر قابل حساب بود… قطعا این تحولات در افراد، #شعاع_وجودی_امام بوده است.

? خدای تبارک و تعالی مقام #اجمال و #تفصیل را در مقام معظم رهبری و امام(ره) برای ما قرار داده است. مقام اجمال که ظهور کلیات و حقایق کلیه و آن عظمت و عمق وجودی است را در امام(ره) تجلی داده است، تفاصیل این حقیقت را در ظهور و ابراز توسط مقام معظم رهبری قرار داده است.

? نگاه امام، نگاه #جامع به همه مباحث بود، نه فقط مباحث فقهی، که میفرماید، فقه تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است. نگاه امام به عرفان، به فلسفه، به اعتقادات، به اخلاق، واقعا نگاه #حاکمیتی است. از منظر حکومت نگاه امام این بود که ارتباط جامع اینها با همدیگر است که کار را جلو می برد چراکه انسان ابعاد مختلف وجودی دارد و اینها با هم ارتباط دارند.

#استاد_عابدینی
#پرونده_ویژه_امام_بزرگوار_ما

✳️کانال خانه طلاب جوان @khaneTolab
?
@abedini

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.