جاویدان انقلاب اسلامیِ عزیزِ ما!

??جاویدان انقلاب اسلامیِ عزیزِ ما!

? در میان انقلاب‌های مختلف دنیا، انقلاب اسلامی ایران در سال 57، همواره از حیث ماهیت، چگونگی و علل تحقق آن مورد مداقه و مطالعه‌ی اندیشمندان حوزه‌های مختلف بوده است.

?گرچه انقلاب اسلامی ایران در سال 57 در جهت تغییرات بنیادین ساختار سیاسی حکومت رقم خورد؛ اما چند خصیصه‌ی مهم پیرامون آن می‌توان برشمرد که آن را از سایر انقلاب‌ها متمایز می‌نماید.

?یکی از علل شکل‌گیری انقلاب اسلامی، مردمی بودند که نیاز به تغییر را در خود و در جامعه‌ی خود احساس نمودند. حکومت پهلوی آن روزگار بسیاری از حدود و خطوط قرمز مردم را زیر پا نهاده بود و همین امر سبب نارضایتی و خروش بسیاری گردید. لذا این انقلاب کاملا مردمی بوده و تکیه‌ی آن بر مردم بود، چه آنکه این عامل مهم منطبق بر سنت قرآنیِ «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» بود.

?بشر فطرتا آزادی‌خواه است و هیچ‌گونه ظلمی را برنمی‌تابد و همین خصیصه‌ی وی در همیشه‌ی تاریخ، عامل حرکت و تحول جوامع بشری بوده است. علت دیگر تحقق این انقلاب حس آزادی‌طلبی و استقلال‌خواهی مردم بود که توسط امام راحل (ره) در مردم زنده شد و جان دوباره یافت.

? نکته‌ی درخور توجه و مهم دیگر، داشتن ماهیت الهی و معنوی انقلاب اسلامی و ممزوج بودن آن با متغیر بنیادین ایمان می‌باشد. مردم به کمک باورهای دینی خود و در جهت حفظ حدود و ارزش‌های دینی‌ای که بدان پایبند بودند با یکدیگر همگام شدند و توانستند چنین تحولی را سبب گردند.

?بی‌شک تحولی که مولفه‌ی مهم مردمی بودن زیربنای آن باشد و به مردم تکیه داشته باشد و مطابق فطرت بشری و قوانین الهی نیز رقم بخورد، مستحکم‌تر و پایدارتر خواهد بود و بقای آن تضمین شده است. همچنین بر خلاف برخی نظریه پردازان که برای بسیاری از انقلاب‌ها دوره‌های تولد، رشد و نزول را متصور هستند، انقلاب‌ اسلامیِ ما به دلیل آنکه واجد ویژگی‌های دینی و مطابق قوانین الهی است، و به جهت آنکه قوانین الهی محدود به زمان و عصر و مکان خاصی نیست، همواره پویا و در حال رشد است.

?امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، انقلاب اسلامی را شجره طیبه‌ای تنومند و تناور می‌دانند که از استحکام ساخت درونی برخوردار است و ریشه‌دار می‌باشد و چون قائل به مقاومت در سایه‌ی ایمان و باورمند به وعده‌ی الهی است، بیان می‌دارند هیچ طوفانی نمی‌تواند آن را از جای برکند. ایشان بر این باورند که این انقلاب یک نظم جدید برای بشریت ارائه نموده است و نسخه‌ی حرکت و پیشرفت همه‌ی مسلمان در جهان اسلام می‌باشد.

?بر همین اساس، مادامی که این انقلاب ماهیت معنوی و الهی خود را حفظ نماید و پایبند به صیانت از هویت انقلاب اسلامی خود باشد و ارزش‌های آن از سوی آحاد جامعه شناخته و ارج نهاده شوند، با پشتیبانی مردم فقید، ایرانِ عزیز پابرجا و جاودان خواهد بود.

?ضمن آنکه قادر است روحیه‌ی انقلابی خود را صادر کند و یقینا برای مظلومان عالم از حیث ایستادگی در مقابل زورگویان، عبرت‌آموز است.

✍️نگاشت وقایع | زهرا ملکی

?لینک:
https://eitaa.com/events_mapping
https://t.me/events_mapping

✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
? @strategistladies

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.