مشارکت در انتخابات، قدرت ملی را افزایش می‌دهد

مشارکت در انتخابات، قدرت ملی را افزایش می‌دهد
???? بررسی رابطه مشارکت حدأکثری مردم در انتخابات و افزایش قدرت ملّی در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی ساداتی‌نژاد، استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

???? اگر مجلس یک مجلس قوی باشد، تصمیماتی که می‌گیرد با توجه به پشتوانه مردمی‌اش می‌تواند در حل مشکلات و معضلات بسیار اثرگذار باشد.

???? مصوبات مجلسی که پشتوانه مردمی قوی‌تری دارد در سطح اجتماعی هم کارکرد بسیار قوی‌تری خواهد داشت و انسجام اجتماعی را هم به دنبال دارد.

???? می‌توانیم دو مدل حکمرانی داشته باشیم؛ یک نوع حکمرانی حاکمانی که خودشان برای کشور تصمیم بگیرند که این مدل در گذشته وجود داشته و در نظام‌های غیردموکراتیک شخص حاکم بوده که همواره تصمیم می‌گرفت چه چیزی به صلاح خلق است و همان کار را انجام می‌داد. مدل دوم که می‌توان ریشه‌های دینی و اسلامی برایش پیدا کرد این است که حکمران با مشورت و نظر مردم در یک تعامل و هماهنگی مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را بررسی کنند و جلو ببرند.

????مسئله مشارکت حدأکثری یکی از مسائل تعیین‌کننده در نظام جمهوری اسلامی است و هر میزانی که مشارکت مردم در انتخابات قوی‌تر باشد، مجلس با پشتوانه محکم‌تری تشکیل می‌شود.

???? ادامه را بخوانید:
khl.ink/f/55357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.