شهید رجب غلامی

شهید رجب غلامی
جهاد بدون مرز

شهید رجب غلامی از آوارگان افغانی بود که در هنگام ورود به ایران هواپیماهای شوروری آن‌ها را بمباران کردند و تمام خانواده اش را از دست داد. رجب در یک مرغداری در حوالی بجستان در خراسان کار میکرد اما این نوجوان هیچگاه مسجد و جمع جوانان مذهبی را ترک نکرد. آرزویش جبهه رفتن بود که این اتفاق در سال ۱۳۶۲ رخ داد. رجب دو سال در تمام جبهه ها حضور داشت و در سال ۱۳۶۴ در یکی از عملیات‌ها، وقتی متوجه شد که رزمندگان ایرانی در برابر سیم خاردار حلقوی گیر افتاده اند و وسیله ای برای چیدن آن ندارند بر روی سیم ها خوابید تا یک گردان از روی او عبور کنند. وقتی رجب را از روی سیم ها برداشتند گلوله ای به صورتش خورد و به شهادت رسید.

مزار او در شهر بجستان، زیارتگاهی شده که مردم برای حاجات خود به این نوجوان مؤمن و دلاور مراجعه می کنند. رجب قبل از آخرین اعزام از برادر باغبان خواست تا وصیت او را بنویسد و در پیش خود نگهدارد. رجب می گفت و آقای باغبان اینگونه نوشت:

به عنوان برادری کوچک لازم میدانم تا نکاتی را متذکر شوم سزاوار نیست که پس از گذشت چهار سال از جنگی که به جمهوری – اسلامی تحمیل کرده اند همچنان بی تفاوت بمانیم در خانه ماندن را به – جهاد ترجیح دهیم و اگر به این روال حرکت کنیم، نعوذ بالله که سخت در خسرانیم.
پدران و مادران عزیزی که در تشییع جنازه ام شرکت کرده اید، برایم افسوس نخورید بلکه به جای این افسوس خوردن خواسته فرزندانتان را جواب مثبت دهید و آنها را روانه جبهه کنید که امروز خط سرخ حسینی خون میطلبد.

????غریب قریب. اثر گروه شهید هادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.