آیا اسرائیل قبل از ظهور حضرت ولی‌عصر نابود می‌شود؟

آیا اسرائیل قبل از ظهور حضرت ولی‌عصر نابود می‌شود؟

  این روزها که بحث عملیات «طوفان‌ الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی بسیار داغ شده، این سوال زیاد مطرح می‌شود که آیا نابودی اسرائیل نزدیک است یا اینکه آیا این اتفاق قرار است که قبل از ظهور شکل بگیرد؟

  در اینجا قصد داریم فارغ از اینکه نتیجهٔ اتفاقات این روزها چه خواهد بود و به دور از هرگونه تطبیقی بین اتفاقات رقم‌خورده، از منظر آیات و روایات به این موضوع بپردازیم.

???? در ابتدا نگاهی داریم به آیهٔ ۵ سورهٔ اسرا؛ در این آیه خداوند می‌فرماید: «فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا؛ پس چون وقت انتقام اول فرارسد بندگان سخت جنگجو و نیرومند خود را بر شما برانگیزیم تا آنجا که در درون خانه‌های شما نیز جست‌وجو کنند. و این وعده (انتقام خدا) حتمی است.»

⚔️ در این آیه، خداوند به وعدهٔ انتقام از صهیونیست‌ها می‌پردازد و می‌گوید هر زمان وعدهٔ ما فرابرسد، بندگانی از خودمان را مبعوث می‌کنیم که انسان‌های بسیار قدرتمندی هستند و تک‌تک صهیونیست‌ها را از خانه‌هایشان بیرون می‌کشند و انتقام می‌گیرند. و در انتها هم به حتمی‌بودن وعدهٔ خداوند اشاره می‌کند.

❓‌تا اینجا مشخص شد که در نابودی صهیونیست‌ها شکی نیست، اما همچنان این سوال باقی‌ست که نابودی اسرائیلی‌ها در آخرالزمان، قبل از ظهور است یا بعد از ظهور؟

???? در روایتی از امام صادق که ذیل همین آیه آمده است، ایشان می‌فرمایند: «فِی قَوْلِهِ تَعَالَی… فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما (فَإِذَا جَاءَ نَصْرُ دَمِ الْحُسَیْنِ) بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ (قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَا یَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوهُ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولًا خُرُوجُ الْقَائِمِ)؛ درمورد آیه: فَإِذا جاءَ وَعْدُ اولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا اوّلی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً (حکایت از ریخته‌شدن خون حسین علیه السلام دارد.) و آیه: بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا اوّلی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ (بر مردمی دلالت دارد که خداوند پیش از ظهور امام قائم می‌فرستد و هیچ‌کس را که مسئول خونی در خاندان محمّد است وانگذارند مگر آنکه او را بکشند؛ و این وعده‌ای‌ست قطعی). (الکافی، ج ۸، ص ۲۰۶ – بحارالأنوار، ج ۵۳، ص ۹۳ – تفسیر اهل بیت علیهم السلام، ج ۸، ص ۸۸)

☀️ با توجه به موارد گفته‌شده، می‌توان امیدوار بود که به امید خدا، نابودی اسرائیل و صهیونیست‌ها، قبل از ظهور امام زمان شکل خواهد گرفت و چه‌بسا خود مقدمه‌ای بر ظهور ایشان نیز باشد.
به امید آن روز…

✅ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
@Mahdiaran

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.