علمای ربانی؛ مجرای جریان هدایت حضرت ولی عصر(عج)

علمای ربانی؛ مجرای جریان هدایت حضرت ولی عصر(عج)

▫️اگر علمای ربانی و مردان الهی دست به فعالیت اجتماعی می‌زنند، این کار را باید از جنس هدایت ائمه معصومین(ع) و در طول آن دید. چراکه ایشان صرفاً کار امام(ع) را ادامه می‌دهند و در واقع مجرای جریان ولایت و تربیت حضرت ولی‌عصر(عج) هستند؛ لذا ایشان نیز همان شئون را در کار خویش خواهند داشت.

▫️علمای ربانی و اساتید طریق سیر به‌سوی الله تبارک و تعالی، در واقع تداوم شخصیّت معنوی ائمه معصومین(ع) هستند که در حد خویش، روح معنویّت امام عصر(عج) را در مردم القا می‌نماید. همین روح معنویت است که مایه حیات و بالندگی جامعه اسلامی می‌گردد. مردم پاسخ به ندای فطرت توحیدی خویش را در روح و شخصیت رسول اکرم و ائمه هدی(ع) و پس از آن حضرات، در وجود علمای ربانی و معلمین روحانی (بسته به مرتبه و درجات ایشان) مشاهده می‌کنند و حضورشان در میان مردم پیام‌آور اسلام اصیل است.

▫️همان گونه که کار حضرات معصومین(ع) هدایت انسان به سوی توجه تام و تمام به توحید و عبودیت حق است، کار علمای ربانی نیز (در مرتبه خود) چنین است. از همین رو، هر فعالیت ایشان مقدمه‌ای برای امر هدایت محسوب می‌شود. به این ترتیب است که اگر مردان خدا به فعالیتی در راستای تحقق عدالت، اقامه قوانین الهی (شریعت)، مبارزه با طاغوت و استکبار و … در حیات سیاسی خویش دست می‌زنند، این حرکت از اساس متفاوت با سایرین است. در نتیجه، همان وضع سیاسی که درباره حضرات ائمه(ع) ذکر کردیم، در مراتب پایین‌تر بر ایشان صادق است.

#معنای_جمهوری_اسلامی

☑️ کانال جلوه نور علوی
@jelvehnooralavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.