کریستین سیزرسکی یک مادر ۵۳ ساله

کریستین سیزرسکی یک مادر ۵۳ ساله از پالو هیلز، ایلینوی است. او در یک خانواده لوتری در میسوری متولد شد و به گفته خودش قبل از مسلمان شدن، مسیحی کاتولیک بود . امسال کریستین یکی از صدها هزار مسلمانی بود که بین ۲ تا ۷ اکتبر ۲۰۱۴ حج را انجام دادند. کریستین تجربه فوق العاده خود را به هافینگتون بازگو کرد .

🔸داستان تغییر دین شما به اسلام چیست و چه چیزی به شما انگیزه داد تا این کار را انجام دهید؟

من در سال ۲۰۰۰ خبرنگار نشریه ستاره ها در حومه شیکاگو بودم. من برای پوشش اخبار جامعه عرب تعیین شده بودم.
در آن زمان من هیچ چیز درباره اسلام نمیدانستم. من در میسوری به عنوان یک لوتری بزرگ شدم و به ما آموخته بودند که همه ادیان و پیامبرانی که پس از عیسی آمده اند درست نیستند. در طول شش هفته من باید تحقیق می کردم ،بسیاری از مسلمانان عرب را ملاقات کردم. مسلمان شدن من یک شبه اتفاق نیفتاد. احتمالاً بیش از ۱۸ ماه طول کشید. من آموختم که اسلام حاوی همان داستان هایی است که در کتاب مقدس آمده است.

🔹از آنجایی که کلیسای کاتولیک دانش و سؤال پرسیدن را تشویق می کند، این راه را برای من هموار کرد تا باور کنم که قرآن وحی از جانب خداوند است. به نظر من این گام آسانی بود برای اینکه باور کنیم محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) رسول و پیامبر بوده است. سخت ترین قسمت این بود که این باورم که عیسی پسر خداست را رها کنم، آیه ای در قرآن کریم هست که در آن خداوند به ما می گوید: «او نه زاده شد، نه متولد شده و نه کسی برابر با او هست » که در نهایت به من کمک کرد ، حضرت عیسی جایگاه برجسته ای در اسلام دارد، من از او دست برنداشتم، اما مجبور شدم از این ایده که او خداست دست بکشم.

🔸مسلمان شدن من در حالی بود که در حال نماز بودم. ۲۱ جولای ۲۰۰۱ بود، و من در اتاق هتلی در واشنگتن دی سی بودم، جایی که برای پوشش مصاحبه مجله ای که برای آن می نویسم رفته بودم. قرآن روبه رویم روی تخت باز بود و من در واقع زانو زده بودم و دعا می کردم و از خدا می خواستم که مرا به حق هدایت کند که ناگهان شهادتین را گفتم اینکه معبودی جز خدا نیست و اینکه محمد رسول خداست…

🔻ادامه این مصاحبه در لینک زیر
https://rahyafteha.ir/129217/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.