احادیث ائمه (ع)

? چرا از #مهدویت سخن می‌گوییم؟

? چرا از #مهدویت سخن می‌گوییم؟ ✅ #قرآن، بدترین جنبندگان نزد خدا را، افراد کر و لالی می‌داند که #اندیشه نمی‌کنند. از مصادیق اندیشه، #تعقل و #تدبر در آیات قرآن است. ✅ آیات قرآن، همگی دارای #تأویل هستند، یعنی باید به تحقق عینی و وجود خارجی برسند. مثلا وقتی یوسف در رؤیا می‌بیند که یازده ستاره و ماه و خورشید …

ادامه نوشته »

? معرفت به امام، شرط بندگی است

? معرفت به امام، شرط بندگی است حضرت سیدالشهداء (ع) فرمودند: “ای مردم! خداوند بندگان را نیافرید مگر برای اینکه او را بشناسند، و زمانیکه شناختند او را پرستش کنند، و هنگامیکه او را پرستش کردند، با عبادت و پرستش او از بندگی غیر او بی نیاز گردند” کسی پرسید: ای پسر پیامبر! پدر و مادرم فدای شما، معرفت خداوند …

ادامه نوشته »

پرهیز از آرزوهای دروغین

  پرهیز از آرزوهای دروغین امام صادق (عليه السلام) طوبى لِمَن لَم تُلهِهِ الأمانِيُّ الكاذِبَةُ؛(تحف العقول، ص 301) خوشا بر آن كه آرزوهاى دورغين سرگرمش نكند!

ادامه نوشته »

⭕️حکومتی مبتنی بر قرآن

⭕️حکومتی مبتنی بر قرآن ?حضرت علی، در بیانی رسا، حکومت قرآنی امام مهدی را چنین توصیف کرده است: ?در روزگاری که هوای نَفْسْ حکومت می کند ، (امام) مهدی ظهور می کند و هدایت و رستگاری را جایگزین هوای نفس می سازد و در عصری که نظر شخص بر قرآن مُقدّم شده است، افکار را متوجه قرآن می کند و …

ادامه نوشته »

☑️ تاخیر در ظهور به خاطر آماده نبودن ما است؛

☑️ تاخیر در ظهور به خاطر آماده نبودن ما است؛ ?حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی در پنجمین شب از ماه محرم؛ مسجد مقدس جمکران ✔️ تبلیغات از صدر اسلام یکی از مهمترین ابزار‌های مخالفان برای به انحراف کشیدن اسلان ناب بوده است. معاویه ابزار‌های تبلیغی مختلفی در دست داشت و از آن استفاده می‌کرد، مبلغین خاصی تربیت کرد تا اسلام …

ادامه نوشته »

جایگاه راویان حدیث

  جایگاه راویان حدیث امام صادق (عليه السلام) اعرِفُوا مَنازِلَ النّاسِ مِنّا على قَدْرِ رِواياتِهم عَنّا؛(بحار الأنوار : ۲ / ۱۵۰ /۲۴) منزلت مردم را نزد ما از اندازه نقل رواياتشان از ما بشناسيد.

ادامه نوشته »

?امام على عليه السلام :

?امام على عليه السلام : ✍احذَر كَلامَ مَن لايَفهَمُ عَنكَ ؛ فَإنَّهُ يُضجِرُكَ ؛ ?از سخن گفتن با كسى كه گفتارت را نمى فهمد بپرهيز ، كه تو را به ستوه مى آورَد. ?شرح نهج البلاغه ، ابن ابى الحديد ، ج 20 ، ص 282 .

ادامه نوشته »