#حدیث رسوال اکرم (ص) ? چهار نشانه توبه کننده: 1- عمل خالصانه برای خدا 2- رها کردن باطل 3- پایبندی به حق 4- حریص بودن بر کار خیر. تحف العقول ص 20
ادامه نوشته »احادیث ائمه (ع)
از آداب تعلیم و تعلّم
از آداب تعلیم و تعلّم پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) اُطلُبوا مَعَ العِلمِ السَّكينَةَ والحِلمَ، لينوا لِمَن تُعَلِّمونَ ولِمَن تَعَلَّمتُم مِنهُ، ولا تَكونوا مِن جَبابِرَةِ العُلَماءِ فَيَغلِبَ جَهلُكُم عِلمَكُم؛(الفردوس : ۱ / ۷۹ / ۲۳۸) همراه با دانش، آرامش و بردبارى را هم بجوييد. در برابر آنكه به او ياد مى دهيد و آنكه از او ياد مى گيريد، …
ادامه نوشته »يامبر خدا صلى الله عليه و آله : ضرر و زيان زدن
?پيامبر صلى الله عليه و آله: ✍ لا ضَررَ و لا ضِرارَ، مَن ضارَّ ضارَّهُ اللّه ُ، و مَن شاقَّ شَقَّ اللّه ُ علَيهِ . ?پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : ضرر و زيان زدن به خود و ديگرى جايز نيست . كسى كه به ديگرى زيان وارد آورد، خداوند به او زيان رساند و كسى كه ديگرى …
ادامه نوشته »?پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند:
?پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند: ?سفره دوازده ادب دارد که رعایت چهارتای آن لازم و ضروری است: ?اول شناختن اینکه آن چه را که می خورد از چه راهی به دست آمده؛ ?دوم بردن نام خداوند به هنگام شروع غذا؛ ?سوم ادای شکر الهی در پایان غذا و ?چهارم راضی بودن به نعمتهای پروردگار
ادامه نوشته »?امام صادق عليه السلام :
?امام صادق عليه السلام : ✍كلُّ رياءٍ شِركٌ ، إنّهُ مَن عَمِلَ للناسِ كانَ ثوابُهُ على الناسِ . ? هر گونه ريايى شرك است . هر كه به خاطر مردم كار كند، پاداشش به عهده مردم باشد . ?الكافي : 2/293/3 .
ادامه نوشته »امام صادق عليه السلام : هر گونه ريايى شرك است .
?امام صادق عليه السلام : ✍كلُّ رياءٍ شِركٌ ، إنّهُ مَن عَمِلَ للناسِ كانَ ثوابُهُ على الناسِ . ? هر گونه ريايى شرك است . هر كه به خاطر مردم كار كند، پاداشش به عهده مردم باشد . ?الكافي : 2/293/3 .
ادامه نوشته »امام علی (علیه السلام)
?امام علی (علیه السلام) محفوظ بودن زن، براى سلامتىاش مفيدتر است و زيبايى او را با دوامتر مى كند. ?غررالحكم و دررالکلم، ص 405 ______________
ادامه نوشته »امام صادق عليه السلام :
?امام صادق عليه السلام : ✍لمّا سَألَهُ العلاءُ بنُ فضيلٍ عن تفسيرِ هذِهِ الآيةِ «فَمَن كان يَرجـو لِقاءَ رَبِّهِ» ـ : مَن صَلّى أو صامَ أو أعتَقَ أو حَجَّ يُرِيدُ مَحْمَدَةَ الناسِ فقد أشرَكَ في عَمَلِهِ و هو شِركٌ مَغفورٌ . ?در پاسخ به سؤال علاء بن فضيل از تفسير اين آيه «پس هر كه اميد ديدار پروردگارش را دارد …
ادامه نوشته »?امام علی (علیه السلام): ?هر كه نفس خود را در راه اصلاح آن به رنج افكند،
?امام علی (علیه السلام): ?هر كه نفس خود را در راه اصلاح آن به رنج افكند، خوشبخت شود. هر كه آن را با لذّتهايش واگذارد، بدبخـت گردد و (از درگاه حقّ) دور شود. ?غررالحکم و درر الكلم، ص 605
ادامه نوشته »?پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :دو گروه از دوزخيان را [ هنوز ]من نديده ام:
?رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : ✍صنْفانِ مِن أهلِ النّارِ لَم أرَهُما : قَومٌ مَعهُم سِياطٌ كأذنابِ البَقَرِ يَضْرِبونَ بها النّاسَ ، و نِساءٌ كاسِياتٌ عارِياتٌ ، مُمِيلاتٌ مائلاتٌ ، رؤوسُهُنَّ كأسْنِمَةِ البُخْتِ المائلَةِ ، لا يَدْخُلْنَ الجَنّةَ و لا يَجِدْنَ رِيحَها ، و إنّ رِيحَها لَيوجَدُ مِن مَسيرَةِ كذا و كذا . ?پيامبر خدا صلى الله …
ادامه نوشته »