?بزرگترین ظلم در نگاه خداوند ظلم به مظلوم است?

??????
#مهارتهای_زندگی
#استادمحمدشجاعی
بخش هشتاد و دوم ؛

?بزرگترین ظلم در نگاه خداوند ظلم به مظلوم است?
?در بخش گذشته از مراحل مختلف تأمین عاطفی گفتیم و از ترک ظلم که یکی از این مراحل می باشد ؛ سخن گفتیم در این بخش هم به این مبحث مهم در تأمین عاطفی خواهیم پرداخت .

?امیرالمؤمنین علی (ع) می فرمایند :

خداوند فرمود به عزت و جلالم سوگند که از ظلم هیچ ظالمی نگذرم گر چه زدن مشتی باشد یا کشیدن دستی ،،، ولو شاخ زدن گوسفند شاخ داری به گوسفند بی شاخ ،،، خداوند تقاص بندگان را از یکدیگر می گیرد تا جایی که هیچ کس به گردن دیگری حق و مظلمه ای نداشته باشد آنگاه ایشان را برای حسابرسی می فرستند .

در این فرمایش خداوند باید به این نکته مهم توجه کرد که کوچکترین ظلمی در حق بندگان و حتی حیوانات در دستگاه عدالت خداوند نادیده گرفته نمی شود .
‼️مقوله ظلم به دیگران مقوله بسیار مهمی است که متأسفانه همه انسانها به نوعی به این گناه بزرگ آلوده اند پس !!! باید بسیار دقت کرده و مصادیق مختلف ظلم مانند ( توقعات بی جا ، بد اخلاقی ، خشونت ، تحقیر ، تمسخر و … ) را شناسایی کرده و سعی در از بین بردن آن در وجود خود کنیم .
✨البته بسیاری از انسانها تصور می کنند وقتی صحبت از ظلم می شود تنها شامل پادشاهان ، سلاطین و جنایتکاران می شود و تنها آنانند که در طول حیات خود در حق دیگران ستم کرده اند در صورتی که کوچکترین بد اخلاقی های ما در خانواده هم جزء مصادیق ظلم می باشد .
@montazer_ir
????????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.