راهبرد رهبر انقلاب، دستور کار قطعی وزارت نیرو است

? #تبیین_و_تحلیل | روایت دکتر اردکانیان از جلسه ویژه با رهبر انقلاب:
? راهبرد رهبر انقلاب، دستور کار قطعی وزارت نیرو است

? وزیر نیرو: در جلسه روز سه شنبه با رهبر انقلاب، در جریان گزارشم به این نکته اشاره‌ کردم که همان‌طور که خشکسالی نتیجه‌ی طبیعی کم بارشی است سیل هم نتیجه‌ی طبیعی پربارشی است و کشورهایی که به‌دلیل تغییر اقلیم ممکن است با سال‌های بسیار خشک و یا سال‌های بسیار تَر به‌صورت حتی پیاپی مواجه بشوند؛ باید بدانند که نه از خشکسالی و نه از سیل گریزی نیست. مهم این است که ما خسارت‌های هر دو مورد را به حدأقل برسانیم و فوایدش را زیاد کنیم…

?️ رهبر انقلاب ضمن اشاره به عرض بنده فرمودند که سیل هم برکات دارد و هم صدمات و ما باید از ویرانی‌ها جلوگیری کنیم و تأکید داشتند باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی بکنیم و طرح‌هایمان را اجرا بکنیم که در شرایط آتی به‌طور قطع خسارت نداشته باشیم و این موضوع برای ما قطعاً در وزارت نیرو متعاقب بحث امداد و مدیریت سیل، یک دستور کار قطعی خواهد بود. ما یک برنامه‌ی تفصیلی البته با حمایت سازمان برنامه و بودجه‌ و سایر دستگاه‌ها در این باره خواهیم داشت.

?️ ایشان در بخش دیگر سخنانشان نیز اشاره داشتند به نقش بشر در کاهش این خسارت‌ها و اینکه هر کدام از حوادث به نوعی می‌تواند ریشه در عملکرد خود انسان‌ها داشته باشد. و در ادامه ایشان آیه‌ای از قرآن را خواندند: «ما اَصابَکَ مِن حَسَنَةٍ فَمِنَ اللهِ وَ ما اَصابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَفسِک. یعنی آن‌چه که خیر هست از خداوند است و اگر سیئه و سختی‌ای در نزول نعمت‌هاست، برمی‌گردد به خود ما و فرمودند که باران اصلش خیر و برکت است و صدمات ناشی از آن طبیعتاً به عملکردهای ما برمی‌گردد.

? متن کامل گفت‌و‌گوی جدید سایت Khamenei.ir با وزیر نیرو را بخوانید?
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42161

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.