فاطمه زهرا(ع) الگوي زنان مسلمان در انتخاب همسر 2

فاطمه زهرا(ع) الگوي زنان مسلمان در انتخاب همسر 2
زندگي با علي(ع) – که تمامي زندگي خود را نثار پيشرفت و اعتلاي اسلام نموده بود و اوقات شريفش به ملازمت و ياري رسول و فرستاده خاص خدا مي گذشت – مشکلات و سختي هاي بسيار داشت .
حضرت علي (ع) خود مي فرمايد: «در حالي با فاطمه ازدواج کردم که زيراندازي جز پوست گوسفندي نداشتيم که شب بر آن مي خوابيديم و روز علف شترمان را روي آن مي ريختيم (3) .
ولي زهرا (ع) آن چنان که شايسته روح بزرگش بود، با ازدواج با علي (ع) موافقت کرد و نشان داد که تنها ملاکش در تعيين همسر، ايمان و معنويت و رشد روحي او مي باشد . او علي (ع) را چنين مي شناخت: «علي (ع) رنج ها را مخلصانه براي خدا تحمل مي کرد و براي اجراي فرمان خدا، نهايت کوشش را مبذول مي داشت . او نزديک ترين انسان ها به رسول خدا (ص) بود او در ميان دوستان خدا، عظمت ويژه اي داشت . او آستين را بالا زده و با کمال خلوص در راه جهاد و انجام وظيفه تلاش مي کرد (4) » .
زن امروزي اگر نمي تواند خود را در فقر قشرهاي محروم و کم درآمد جامعه شريک سازد، لااقل فقرا و مستمندان را در مکنت و دارايي خويش سهيم سازد .
دختران ما چنانچه نمي توانند شرايط سخت و دشوار زندگي فقيرانه در خانه بخت را تحمل کنند، حداقل به عنوان اقتدا به بانوي بزرگ اسلام مي توانند به امکانات در حد ضروري يک زندگي مشترک اکتفاء نموده و خواهش ها را به حداقل برسانند و بر مشکلات و دشواري ازدواج در شرايط کنوني نيفزايند .
3) فاطمة الزهرا: به نقل از صفوة الصفوة – ابن الجوزي، ج 2، ص 3 .
4) ترجمه بيت الاحزان: محمدي اشتهاردي، خطبه زهرا، ص 119 .

بانوي نمونه ( درسهايي از مکتب اسلام ، شماره 6 ، ص 81 )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.