مقدمه

مقدمه

موفقیت در زندگی بستگی به میزان بهره گیری از الگوی مناسب دارد. تلاش بدون سرمشق درست، پیامد و فائده مطلوبی ندارد. از جمله چگونگی اخلاق و رفتار انسان ها در زندگی فردی، خانوادگی، و اجتماعی است که باید در این باره، از الگوی نیکو بهره جویند.
پیامبر اعظم(ص) و اهل بيت ايشان عالی ترین سرمشق اخلاقی برای دنیای بشریت هستند، چراکه الگو بودن ایشان از سوی خداوند مورد تأیید قرار گرفته است. قرآن مجید رسول گرامی(ص) را اسوه اخلاق و رفتار مسلمانان معرفی نموده است: «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» (احزاب: 21)، قطعاً برای شما در (اقتدا به) رسول خدا سرمشقی نیکوست. از این رو، پرداختن به سیره عملی و روش های اخلاقی ايشان که جنبه اسوه دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به دلیل همین اخلاق سترگ و مورد ستایش قرآن، امّت اسلام وظیفه دارند از خوی و خصلت های فردی و اجتماعی آن حضرات پیروی نموده، و آن خاندان را «اسوه» خود قرار دهند.
دو نکته برای بهره وران از این نرم افزار و مطالب اهل بیت (علیهم السلام):
1. تلاش گردیده تا گوشه ای از سیره اهل بیت علیهم السلام و داستانهایی اخلاقی و تربیتی از زندگانی ایشان که جنبه الگودهی بیشتری دارد، در اختیار دوستداران عترت رسول الله (ص) قرار گیرد.
2. داستانهای طولانی (با حذف اسناد و بخشهایی از متن روایات) خلاصه شده است تا با اهداف نرم افزار متناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.