دانلود كتاب سرالصلاة

بسم اللّه الرحمن الرحيم

دانلود كتاب سرالصلاة

مولف حضرت امام خمينى، رضوان اللّه تعالى عليه

بصورت فايل متنيword

 كتاب شريف سر الصلوة يا معراج السالكين و صلوة العارفين اثرى است از عارف كامل، مهاجر و مجاهد في سبيل اللّه، محيى اسلام ناب محمدى (ص)، حضرت امام خمينى، رضوان اللّه تعالى عليه. تاريخ نگارش اين اثر گرانقدر 21 ربيع الثانى 1358 هجرى قمرى، مطابق با 19 خرداد 1318 هجرى شمسى است.

آنچه در قلمرو اعتبار قرار دارد، مانند احكام و آداب نماز، به عهده فقه و دعا و اخلاق است، و آنچه از مرحله وجوب و ندب اعتبارى گذشته به حالت نفسانى و شهود عينى رسيده است، در محدوده سرّ نماز و مانند آن واقع مى‏شود، از اين جهت، مى‏توان همه اسرار نماز را، كه براى نماز شخص حاضر است، در نماز كوتاه مسافر يافت، و همه آنها را در نماز اخرس بيمارى كه قادر بر هيچ رفتار و گفتار نمى‏باشد جستجو كرد، بلكه بر نماز غريقى كه فقط با اشاره مژه و انبعاث دل انجام مى‏شود مترتب دانست، چنانكه آثار فقهى آن، از قبيل سقوط قضا، بر آن مرتب است. بنا بر اين، اساس راز نماز در شهود عينى نماز گزار نهفته است. و چون شهود قلبى درجاتى دارد، براى اسرار نماز نيز مراتبى است كه هر درجه بالا نسبت به پايين باطنى است مستور، و هر رتبه پايين نسبت به بالا ظاهرى است مشهور، و نماز گزار سالك هماره با جان و دل از مشهورى به مستور سفر مى‏كند، تا نه از شهرت نامى باشد و نه از سترت اثرى، و نه از راز نشانى و نه از نماز عيانى و نه از نمازگزار اسمى، بلكه تنها معبود ديده مى‏شود و بس. و اين مطلب عميق مراد راهيان راستين كوى بندگى است، نه آنكه سالك به جايى مى‏رسد كه معاذ اللّه نماز نخواند،«» و گر نه، اين پندار خام همان و سقوط در جهنم همان: «نياز ورز ولى منكر نماز مباش». عبادت عارف منقطع با مجارى ادراكى و تحريكى حق انجام مى‏شود نه عبد،«» لذا رسد آدمى به جايى كه عبادت را نبيند، نه عبادت نكند، كه اولى سعادت است و دومى شقاوت.

اوج راز نماز در شهود خداوند نهفته است:و اعبد ربك حتى يأتيك اليقين.

و از محدوده لا حول و لا قوة الا باللّه گذشتن و مرحله‏لا اله الا اللّه‏را پيمودن، به ذروه لا هو الا هو رسيدن است. و معناى توحيد تامّ، «قطع» توجه به غير خدا نيست، زيرا قطع توجه به نوبه خود توجه و التفات است، بلكه «انقطاع» توجه به غير است. و براى اينكه اين «انقطاع» هم ديده نشود، كمال انقطاع مطلوب موحدان ناب مى‏باشد، به طورى كه نه تنها غير حق ديده نشود، بلكه اين نديدن هم ديده نشود. و اين فقط در متن عبادت، مخصوصا نماز، تعبيه شده است.

و…

براي دانلود كتاب سرالصلاة بر روي لينك زير كليك كنيد

سرالصلاة

متأسفانه بدلیل هک شدن سایت توسط وهابی ها تمامی فایل کتاب ها از بین رفته و بیشترین انها برکردانده شده و فقط این کتاب و چندین جلد دیگر هنوز موفق به بازگردانی نشده ام چون فایلش موجود نیست

شرمنده

یا حق

2 دیدگاه

  1. خدا خیرتون بده
    خدا لعنتشون کنه

  2. خدا خیرتان دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.