* منبع تامین انرژی برای نبرد با شیطان *

خانواده آسمانی_ شرح نامه امام رضا به حضرت عبدالعظیم

بخش نهم…

* منبع تامین انرژی برای نبرد با شیطان *

وجود شیطان , لازمه حرکت ما به سمت کسب کمالات خداوند ورسیدن به قرب الهی است. اگر ما وجود اختیار را درون خودمان می پذیریم , ناگزیریم که لزوم حضور شیطان را نیز بپذیریم.

تمام قدرت و هنر یک انسان , زمانی ظهور می کند که یک یا چند نیروی مخالف , او را از رسیدن به هدفش باز دارند و او با غلبه بر آنها , به سلامت به مقصد برسد. فراموش نکنیم که اگر شیطان نباشد , زمینه کسب قدرت روحی , برای هیچ انسانی فراهم نخواهد بود.

بعضی از انسانها , به دلیل عدم شناخت از خود حقیقی شان و در نتیجه عدم ارتباط با تنها مرکز آرامش و قدرت ( الله ) اساسا قدرتی برای مقابله با شیطان ندارند.
در نتیجه راه قلب خود را برای هر ضربه ای از شیطان باز گذاشته و به هر جهتی که او می خواهد , حرکت میکنند.

اما گروه دیگری از انسانها , که خود حقیقی شان را خوب شناخته و بخش فوق عقلانی شان را فعال نگه داشته اند , آنقدر از عشق بازی با الهه حقیقی شان سرمست هستند که نه تنها از حملات شیطان نمی هراسند , بلکه به راحتی به عشق الله , در برابر حملات او ایستادگی نموده و مسیر قرب ( نزدیک شدن ) به معشوقشان را آرام آرام طی می کنند.
چنین کسانی آنقدر مشغول ماجراهای عاشقی خود با الله هستند  , که اصلا نگران جلوه نکردن در نگاه دیگران , محبوب نشدن در نظر زمینیان , مورد تشکر وسپاس واقع نشدن و یا قطع عاطفه انسانهای دیگر به خودشان نیستند.آنها انقدر از عشق الله اشباعند که نیازی به اشباع شدن با عشق دیگران ندارند.

این گروه از انسانها کسانی هستند که حاضرند از تمام چهار بخش پائینی خود ( حسی , خیالی , وهمی و عقلی ) برای رشد بخش فوق عقلانی شان , سرمایه گذاری نموده و هزینه پرداخت نمایند تا روز به روز به اله حقیقی شان نزدیک تر شده و آرام تر , شادتر و قدرتمندتر گردند.

شیطان , مکررا صحنه های گوناگونی را برای انسان ایجاد میکند تا عاشقی را بیاموزد و آنقدر از این عشق سرشار شود که گدای عاطفه اهل زمین نباشد…..
این فرصت ها را جدی بگیریم ….

ادامه دارد……
آسمونی باشید……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.