? #فضائل_پیامبر_اکرم / قسمت آخر

? #فضائل_پیامبر_اکرم / قسمت آخر

✳️ یک بُعد مهم شخصیت پیامبر اکرم در #قرآن به عنوان مُنذر به معنای #انذار دهنده بیان شده که دارای دو معنا می‌باشد: ترساننده یا هشدار دهنده.

? اگرچه #حسن_خلق از صفات پیامبر است اما طبق قرآن؛ ‏”محمّد فرستاده خداست، و کسانیکه با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند” [فتح/۲۹]

? پیامبر نسبت به مؤمنین رئوف و خوشرو بودند و با دشمنان شدید و سرسخت. اما در این شدّت علیه کفار، هرگز از مسیر #حق و #عدالت خارج نشدند.
حسن خلق در مقابله با کفار، لبخند زدن نیست. بلکه خارج نشدن از مسیر #حقیقت و عدالت است. پیامبر بعد از پیروزی در جنگ، اجازه نمی‌دادند که مسلمین به دلیل #کفر طرف مقابل، دست به هر کاری بزنند.
حسن خلق پیامبر به این معنا نیست که پیامبر کسی را نفرین نکردند. اَشِدّاء عَلَى الكُفّار صراحت قرآن در مقابله با کفر است.

? یکی از مستشرقین انگلیسی می‌گوید:
اگر سیاستمداران دنیا گمان کنند توطئه‌ای علیه آنها وجود دارد آن را در نطفه خفه می‌کنند، حتی اگر بروز پیدا نکرده باشد. اما علی بن ابیطالب قاتل خود را شناخت و معرفی کرد ولی او را قبل از جنایت، مجازات نکرد. چون می‌گفت او هنوز جرمی مرتکب نشده است. این #مکتب پیامبر اسلام است.

✳️ برکات و منافع صلوات بر پیامبر

? یکی دیگر از منافع صلوات، آسایش و نجات است. رسول اکرم فرمودند: “هر کسی یکبار بر من صلوات بفرستد، خداوند یک راه نجات برایش باز می‌کند”

? یکی دیگر از برکات صلوات، اجابت #دعا است.
رسول اکرم فرمودند: ” #درود و #صلوات شما بر من، عامل اجابت دعای شماست”
امیرالمؤمنین نیز فرمودند: “کسیکه سه بار صلوات بفرستد، خداوند #حاجت او را برآورده می‌کند”

? امام صادق فرمودند: “هنگامیکه یکی از شما خواسته‌ای داشت، اول صلوات بفرستد و بعد حاجتش را بخواهد. وقتی بنده بر محمد و آل محمد صلوات می‌فرستد، این درود حتما اجابت می‌شود. پس وقتی که حاجتش را می‌خواهد، خداوند باسخاوت‌تر از آن است که بخشی از دعا را اجابت کند و بخشی را اجابت نکند”
(در #حدیث است که انتهای دعا هم صلوات بفرستد)

? شخصی خدمت رسول خدا رسید و عرض کرد: من همه‌ی صلوات روزانه خود را برای شما هدیه می‌کنم. حضرت فرمودند: “خداوند تو را از امور مهم #دنیا و #آخرت خود کفایت می‌کند”
خدا “کاسه‌ی چه کنم!” را از دستت می‌گیرد و به برکت پیامبر، تو را از سر در گمی نجات می‌دهد.

? گناه سه مرحله دارد. #عمل_گناه ، #اثر_گناه و #شرمندگی_گناه . عمل گناه با #توبه از بین می‌رود. ولی اثر گناه باقی است و سیاهی در قلب ایجاد می‌کند که با #غفران از بین می‌رود.
یکی از اسامی خداوند توّاب است که نشانه‌ی پذیرش توبه است. اسم دیگر او غافر و غفّار است که نشانه‌ی غفران الهی است.

‏? و در انتها پیامبر اکرم فرمودند:
“هر کسی در روز سه بار و در شب هم سه بار از روی #شوق و #محبت من، صلوات بفرستد، بر گردن خدا حقی پیدا می‌کند که خداوند گناهان آن روز و شب او را می‌بخشد” (اثر گناه او را از بین می‌برد)
________________________
حجةالاسلام والمسلمین #علوی_تهرانی
گزیده جلسه آخر / #فضائل_پیامبر_اکرم
@Fares_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.