جایگاه عمل در سلوک انسانی(1)

❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️
#عمل
جایگاه عمل در سلوک انسانی(1) مورخ 1391/7/18
#استادمحمدشجاعی

✨☄کسی که میزان دستش است از بین ده‌ها روایت می­ فهمد که افضل اعمال او کدام است ☄✨
❄️❄️در عمل ، انسان دچار تضادها، درگیری، تلخی، غلبه بر موانع و … می ­گردد. در باشگاه هم با عمل انسان‌ها ورزیده می­ گردند. کسب حرفه و مهارت‌های مختلف هم اینگونه است. عمل باعث می ­شود اسمائی که از خدا در ما وجود دارد فعال شوند. تقرب به الله با فعال کردن اسم است. کسی به استادش نزدیکتر است که کمال استاد را بیشتر دارد. عمل صالح عملی است که با کسب هر اسم از اسماء سازگاری دارد. ضربه ­های تکواندو با جودو فرق دارد و هر کدام سازگار با رشته ی خودش است. عمل صالح کنگ فو هم ضربه ­ها متناسب با آن است. به عبارتی عمل صالح عملی است که صلاحیت دارد. کسی صلاحیت مسئولیتی را دارد که تخصص و تعهد مربوط به آن کار را داشته ­باشد. عمل صالح در اصطلاح دین عملی است که منطبق باشد با اسمی که قرار است دریافت کنیم. هر اسمی اعم از کریم، رحیم، قوی و غفور و … سلسله اعمال مربوط به خودشان را دارند.

در آشپزی عمل صالح هر غذایی فقط مربوط به خودش است. عمل توانایی به همراه دارد چنانچه علم دانایی. ما می ­دانیم که مرده کاری به ما ندارد و در این علم با مرده شوی مشترکیم، ولی او قدرتش بیشتر است چون عمل و تمرین داشته­ است. خانمی مقیم آمریکا نقل می ­کرد که به طور اتفاقی مجبور شده ­بود که بدن میتی در غسل دهد و بسیار سخت این کار را تحمل کرده­ بود ولی پس از آن به حدی احیا شده ­بود که از دوستان خواسته بود اگر موردی پیش آمد به او خبر دهند. این هم از باوری بود که در این عمل نصیب او شده ­بود و هم از نیت خالصی که در این کار خیر داشت. ایشان ضمن اینکه مهندس بودند ولی در هفته وقتی را به این موضوع اختصاص می ­دادند. «من یعمل یزدد قوّته» کسی که عمل می­ کند قوه ­اش زیاد می­ گردد. اطلاعات باید در ما انگیزه ­ی عمل ایجاد کنند و این عمل است که ما را توانمند می­ کند. آموزش مربی مانند نور ضعیفی است که انسان در پیشِ رو دارد لذا کُند حرکت می­ کند. علم روشنایی است و بدون آن انسان کاری نمی­ تواند انجام دهد. ولی باید ابتدای عمل شجاعت و تلقین داشته ­باشیم و تدریجاً از دانایی به دارایی برسیم.

نقل کرده ­اند که عالمی به مجاهدین اسلام می­ گوید که مرا در جهاد شرکت دهید. وقتی به ایشان اطلاع دادند که جنگ است تا این عالم آماده شود آنها رفته ­بودند و بازگشته بودند. اسیری را به ایشان داده تا او را بکشد وقتی وارد چادر می­ شوند مشاهده می­ کنند که اسیر با دست­های بسته عالم را زمین زده و با دندان گلوی او را آسیب می ­زند. اینها از نتایج عمل نکردن است. زمانی که در جبهه­ برای درد کمر می­ خواستم به بیمارستان مراجعه کنم یکی از همرزمان مرا ترک موتور نشاند و از زیر آتش دشمن عبور داد و یا فرمانده ­مان نیاز به اسلحه داشت رزمنده ­ای دو عراقیِ اسلحه به دست را در حالی که روی زمین می ­کشاند تحویل فرمانده داد که این هم اسلحه. اینها هم در اثر تمرین و عمل است. ما تمرین نکرده ­ایم و اسم نگرفته ­ایم که حساس و عصبانی و … هستیم. برای قدرت و قوت باید اطلاعات را با عمل صالح همراه نماییم.
مطالعه ادامه مطلب در??????
montazer.ir/node/4600
❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
telegram.me/montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.