⚜?«نهم دی» تجلی #بصیرت در سایه ولایت است?⚜

?⚜?⚜?⚜?⚜?
#مناسبتی
#حماسه_نهم_دی
#استادمحمدشجاعی
⚜?«نهم دی» تجلی #بصیرت در سایه ولایت است?⚜

« #ولایت_معصومین (علیهم‌السلام)» درطول تاریخ، ظهور همان ولایت خداوند تبارک و تعالی بوده که امر به تبعیت از پیامبر ص نیز کرده ا ست. معنا ندارد در زمان #غیبت #امام_زمان (علیه السلام) این شئون #ولایت آن مقدارش که مربوط به جهات اجتماعی- #سیاسی زندگی مردم است، تعطیل شده باشد. بنابراین طبق آموزه‌های سیاسی اسلام، در زمان غیبت امام، مسئله ولایت و  #رهبری سیاسی و هدایت دینی به اذن خداوند تبارک و تعالی همچنان ادامه خواهد داشت. مظاهرش ولایت فقهاء است و بدون اذن خداوند تبارک و تعالی در زمان غیبت ولی عصر (عج الله تعالی) هیچ کس حق ولایت بر مردم را ندارد.
حق تبعیت از ولایت برای تعیین سرنوشت میلیاردها انسان در طول صدها سال، حقی عقلی است.  حقشان هست که خداوند تبارک و تعالی  آنها را بلاتکلیف رها نکند و وضعیت زعامت سیاسی را برای آنها روشن کند.
بنابراین امام (علیه السلام) ولایت دارد. اگر مسئله ولایت حل نشود #فلسفه ی وجودی امام(علیه السلام) قابل دفاع در زمان غیبت نیست. همه هدایت ها و رشدها و حرکت ها با ولایت ایشان صورت می گیرد. بنابراین در زمان غیبت امام زمان (علیه السلام) ولایت با خود امام زمان (علیه السلام) ، و مظاهرش در جایی که قابل واگذاری است، ولایت فقها می باشد.
ما همه احتیاج به #رهبر داریم. فطری ترین نیاز انسان رهبری و هدایت است؛ یعنی انسان فطری ترین و ضروری ترین نیازش این است که دوست دارد کسی دستش را بگیرد و هدایتش کند. لذا خداوند تبارک و تعالی بدون استثناء در طول تاریخ برای همه ی #فطرت ها لازم کرده که نماز بخوانند و در نماز هر روز بگویند « اهدنا صراط المستقیم » از بس هدایت ضرورت دارد، دائما از خدا باید هدایت را بخواهید .
حال در هزاران مسئله سیاسی – اجتماعی چه کسی می خواهد ما را هدایت کند؟
خداوند هادی و رب است. نه ربوبیتش و نه هدایتش تعطیل بردار نیست. پس در زمان غیبت هم هدایت و ربوبیت میلیاردها انسان را تعطیل نمی کند.

دشمن از این مسئله که اسلام دارای یک رهبر «قانون شناس»، «قوی» و «مدیر» باشد، می ترسد. چون همه دین در ولایت خلاصه می شود. دین بدون رهبر، هیچ سودی نخواهد داشت.
ادامه مطلب در ⏬⏬⏬
montazer.ir/node/5926
?⚜?⚜?⚜?⚜?
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
telegram.me/montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.