? پشت پرده تغییر لحن آمریکا در قبال اسد

? پشت پرده تغییر لحن آمریکا در قبال اسد
⬅️ دکتر غلامرضا کحلکی:

? رکس #تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی در آنکارا، گفت که «سرنوشت #اسد را #مردم سوریه تعیین می‌کنند»؛ شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد که «در مورد اسد، یک واقعیت سیاسی وجود دارد که ما باید بر حسب شرایطی که هم اکنون در آن به سر می‌بریم، آن را بپذیریم. ما در دولت قبلی فرصت‌های زیادی را در مورد اسد از دست دادیم.ما اکنون لازم است که بر شکست #داعش تمرکز کنیم»

⭕️ این مواضع از سوی آمریکایی‌ها به مثابه‌ی #عقب‌نشینی از مواضعی بود که طی #شش سال گذشته از سوی مسئولان آمریکایی بیان می‌شد. آمریکایی‌ها ضمن #حمایت گسترده از مخالفان سوری، هزینه‌های زیادی برای #آموزش آنها صرف کردند. این موضع‌گیری آمریکا قابل توجه است، زیرا در دوره‌ی باراک اوباما با وجود تعدیل استراتژی آمریکا، اصرار بر #حذف بشار اسد از معادلات سوریه بود.

♨️ آمریکا و متحدان غربی آن، دریافته‌اند که «جنگ وقتی طولانی شد، #فرسایشی و هزینه بردار می‌شود» امروز، غربی‌ها و مردان ثروتمند و اقتصاددان درون کاخ سفید می‌دانند که کشدار شدن بحران سوریه #زیان‌های اقتصادی بسیاری را به‌دنبال خواهد داشت. از این رو، شاید #ترامپ بخواهد تا آبرومندانه، آرام از سوریه #خارج شود. یکی از شرایط این خروج آبرومندانه، #واگذاری سرنوشت اسد و سوریه به #ملت سوریه است.
#بحران_سوریه

#دیگر_رسانه‌ها
#روزنامه_خراسان

✅ تحلیل‌های روز را در @khamenei_others بخوانید.

yon.ir/W0jYN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.