??«عید» یعنی بازگشتِ به حقیقت و اصلِ خودت??

??????
#فصل_دل_تکانی
#استادمحمدشجاعی

??«عید» یعنی بازگشتِ به حقیقت و اصلِ خودت??

«عید» از ریشه «عود» می آید. یعنی «بازگشتِ» به حقیقت و اصل و ریشه ی خودت. یعنی ما بر می گردیم به بهار و عید می گیریم، زیرا بهار باز گشته و ما به فصل بهار و تازگی و طراوت برگشته ایم.

«عید سعید نوروز» عید مبارکی است. اسلام هم به  دلیل وجودِ خصوصیت های زیبایی که در این عید هست، آن را پذیرفته و تأیید و تبلیغش کرده است و مردم را به برگزاری این عید تشویق کرده است.  به خاطراین که قبل از آمدن این عید، نظافت و پاکی و شستشو و اصلاح وجود دارد.

در این عید، نو شدن، صله ارحام، پیوند، مهمانی، ارتباطات،‌ آشتی و کنار گذاشتن کینه ها وجود دارد و شیطان به شدت از این مسئله در رنج و عذاب است.

عید نوروز فواید فوق العاده زیادی دارد. بگذریم از خرافاتی مثل چهارشنبه سوری.  عید نوروز یک عید دوست داشتنی است و برای ما صرفا عید ملی  نیست؛ بلکه عید مذهبی و معنوی هم است.

چون معصوم (علیه السلام) روی آن تأکید کرده و محتوایش هم محتوایی است که عقل و شعور و دین و فطرت ما تأییدش می کنند. مثل صله ارحام و حذف کینه ها و دوستی و مسافرت، که اینها همه عبادتند. بعضی ها عبادت های واجبند و بعضی ها عبادت های مستحب هستند. مثلا مسافرت که یک عبادت مستحب است؛ یا نظافت که امر واجبی است. اینها خیلی ارزش دارند.

??????
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
@montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.