3️⃣ نکته برای تحقق انقلاب اقتصادی

3️⃣ نکته برای تحقق انقلاب اقتصادی

1️⃣ نکته‌ی اول آنکه وضعیت اقتصادی، #آرایش_جنگی هم می‌طلبد. هم باید در #موضع_تهاجم، ابتکار عمل به خرج داد و هم باید در #موضع_دفاع، جلوی نفوذ دشمن به اقتصاد کشور را گرفت و از استقلال اقتصادی کشور صیانت کرد.

2️⃣ نکته‌ی دوم، محدودیت امکانات و اولویت‌بندی مسائل موجب می‌شود تا نیاز به یک “برنامه‌ی جامع استراتژیک اقتصادی” احساس شود که این برنامه در ادبیات جنگی از آن به “نقشه‌ی جنگ” یاد می‌شود تا از این طریق ضمن اصلی و فرعی کردن عملیات‌های اقتصادی مورد نیاز و تعیین جهت‌گیری اقتصادی، از اتلاف منابع نیز جلوگیری شود. ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب، همان برنامه‌ی جامع استراتژیک است که متأسفانه تا به حال، آنگونه که باید، اجرایی نشده است. تمرکز رهبر انقلاب بر دو مسأله‌ی #تولیدواشتغال در شعار امسال نیز، قطعه‌ی دیگری از این برنامه‌ی کلان است.
http://l1l.ir/451t
3️⃣ نکته‌ی سوم هم اینکه، فهم شرایط جنگی و داشتن برنامه‌ی جامع برای آن به موفقیت نخواهد رسید مگر آنکه نیروهای اجرایی آن برنامه، دارای روحیه‌ای جهادی و فعال و پرانرژی باشند. با کم‌تحرکی و تنبلی و خستگی، بهترین برنامه‌ها هم به اهداف خود نخواهند رسید. در #مدیریت_جهادی، مسئولین باید با بسیج کردن همه‌ی امکانات، تمام تلاش خود را برای مقابله با دشمن و ثبات بخشی به اقتصاد به کار بگیرند و از طریق تعامل گسترده با دنیا، خلاءهای مورد نیاز احتمالی را پر نمایند. اینها الزامات ابتدایی، برای حرکت به سمت #انقلاب_اقتصادی است. امری که درآستانه چهل سالگی انقلاب، ضرورت آن بیش از پیش رخ می‌نمایاند.

✍️ #گزارش_هفته شماره ۱۱۹ نشریه خط حزب‌الله

✅ @khattehezbollah

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.