شهيد ستار ابراهيمي هژير

اسلام برای محکم شدن ریشه هایش نیاز به فداکاری و جانبازی و از خود گذشتگی روحانیون و جوانان و تمام اقشار مسلمین دارد و به خاطر اسلام است و مطهری ها و بهشتی ها و رجایی ها و باهنرها و … هزاران شهید والامقام دیگر را از دست می دهیم تا اسلام پابرجا باشد با این اوصاف دیگر چه چیز باعث درنگ ما شده است و نمی گذارد خود را به قافله آنها برسانیم خداوندا ما را جزء سربازان خودت قرار بده که سربازان تو همیشه پیروز هستند شهيد ستار ابراهيمي هژير


در عملیات بدر، تیپ 15 امام حسن‏علیه‏السلام، الصخره و البیضه را به تصرّف خود درآورد؛ اما در جناح چپ، از برخى یگانها موفقیت چندانى دیده نشد و به اهداف از پیش تعیین شده نرسیدند؛ از اینرو، سردار حبیب اللّه شمایلى دستور داد به پایگاه‏هاى خود به روى آبهاى هور برگردیم.
به او گفتم: «برادر حبیب! شما چون فرمانده هستید، به عقب بروید و نگران نباشید. من گردان را برمى‏گردانم و لازم نیست شما اینجا بمانید.‌»
در همان بین گلوله خمپاره‏اى به قایق ایشان اصابت كرد و برادر شمایلى از ناحیه پا مجروح شد.
باز اصرار كردم كه خون‏ریزى پاى شما مشكل‏ساز شده و بهتر است بچه‏ها شما را عقب ببرند؛ ولى باز مخالفت كرد و گفت: «تا زمانى كه تمام نیروها عقب برنگردند، از اینجا نمى‏روم.‌»
بعد از آنكه بچه‏ها را عقب فرستادیم، به ایشان گفتم: «دیگر جاى نگرانى نیست. حال اجازه دهید شما را به پایگاه بفرستیم.‌» باز نپذیرفت و گفت: «تا تمام قایقها به منطقه شط على نرسند، از اینجا نمى‏روم.‌»
بعد از آنكه قایقها به شط على رسیدند، ایشان را كه در وضعیت خطرناكى به سر مى‏برد، با پیكرى مجروح و خونین به بهدارى رساندیم. مسئولان بهدارى بعد از معاینه گفتند: «اگر لحظه‏اى دیگر درنگ مى‏كردید، به شهادت مى‏رسید!»
شهید حبيب الله شمايلي
منبع : راوى: یوسف‏على حمیدى، ر. ك: صبح ارغوانى، ص 96 و 97
منبع کلام شهدا:وبلاگ سرداران عشق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.