شهيد محمود يزدانفر

انقلاب اسلامی رسالت عظیمش در منقلب کردن اقوال و افعال ماست پس بکوشید هم در درون خود و هم در جامعه این رسالت را به اتمام برسانید و اینهمه ضربات و جریانات انحرافی از بدو انقلاب تا کنون بواسطه عدم توجه کافی به همین امر بود بهمین دلیل است که گفته اند به همان میزان که در درون انقلاب نمودی در برون نیز میتوانی موفق به انجام دگرگونی شوی .

شهيد محمود يزدانفر


بیژن بهتویى در 5 دى 1360 در بستان به شهادت رسید. این در حالى بود كه 16 سال بیشتر نداشت. فرمانده وى پیرامون شهادت و ایثار بیژن مى‏گوید: «در روزهاى اوّل عملیات، در محاصره دشمن قرار گرفتیم. ما داخل سنگر پناه گرفته بودیم و از نظر مهمّات در تنگنا بودیم. كسى جرئت نمى‏كرد از سنگر بیرون برود. فقط بیژن بود كه مرتّب از سنگر بیرون مى‏رفت و از آن طرف خاك‏ریز براى ما مهمّات مى‏آورد. بعد از آن، شروع به جنگ با تانكها كرد. تعدادى از تانكها را با آرپى‏جى زد و سپس با نارنجك سراغشان رفت. ناگهان هنگام منفجر كردن یكى از تانكها به زمین افتاد و به شدت مجروح شد و خیلى از قسمتهاى بدنش بر اثر انفجار سوخت.
خواستم او را از زمین بلند كرده، به عقب بازگردانم كه ممانعت كرد. هر چه اصرار كردم، نپذیرفت. سرانجام گفت: «اینجا محاصره شده است اگر بمانید، دشمن شما را اسیر مى‏كند.‌»
سپس گفت: «برو، اگر شرایط مناسب بود، بعداً بیایید و بقیه شهدا و مجروحین را برگردانید. اگر توانستید، مرا هم برگردانید!»
شهید بيژن بهتويي
منبع : ر. ك: همین پنج نفر، ص 57 و 58
منبع کلام شهدا:سايت وصيت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.