⭕️دنیای مدرن، انسان‌ها را تنهاتر کرده؛

?چطور با کمک فضای مجازی که انسان‌ها را تنهاتر کرده، از تنهایی دربیاییم؟

?#چگونه_مهربانی_خدا_را_باور_کنیم؟ (ج8)-قسمت دوم

⭕️دنیای مدرن، انسان‌ها را تنهاتر کرده؛ چه کنیم از این تنهایی در بیاییم؟

⭕️با وسایل ارتباط‌جمعی و شبکه‌های اجتماعی، می‌خواهند انسان‌ها را تنها و ضعیف کنند؛ اما تک‌تک ما می‌توانیم در این فضا قدرت‌نمایی کنیم!

⭕️ 20میلیون زائر اربعین می‌توانند موضوعات متناسب با امام‌حسین(ع) را در فضای مجازی تبدیل به داغ‌ترین موضوعات کنند

⭕️هرچه امکان گناه بیشتر می‌شود امکان ثواب هم بیشتر می‌شود

⭕️هیچ‌وقت امکان خدمت به دین و امام زمان (ع) این‌قدر برای همه ارزان و مؤثر نبوده!

⭕️قدرت‌های رسانه‌ای دنیا در فضای مجازی «مردم‌نمایی» می‌کنند؛ موضوعات ساختگی را «مردمی» نشان می‌دهند

⭕️تروریست‌هایی که آدم می‌کشتند، الان پای موبایل‌ها نشسته‌اند و هشتگ می‌زنند!
___________________
#علیرضا_پناهیان

?«احساس تنهایی انسان در دنیا» یکی از عواملی است که موجب می‌شود مهربانی خدا را باور نکند. ضمن اینکه امروزه دنیای مدرن هم انسان‌ها را تنهاتر کرده است، چه کنیم از این تنهایی در بیاییم؟ یکی از امکانات ما فضاهای عمومی(مثل مسجد و هیئت) است. ولی ما بلد نیستیم از فضاهای عمومی‌مان خوب استفاده کنیم، امام حسن‌ مجتبی‌(ع) فرمود: یکی از فوائد مسجد، رفیق پیداکردن است؛ وقتی که همه می‌آیند و در کنار هم، رو به یک قبله نماز می‌خوانند فرصت خوبی برای پیداکردن رفیق است. اما خیلی‌ها در این فضاها رفیق پیدا نمی‌کنند، چون پیش‌بینی‌های لازم برای رفاقت انجام نشده است.

?یکی از عوامل تنهایی انسان در دنیای مدرن، گسترش فضای مجازی و ابزار ارتباطی مثل موبایل و اینترنت است. اگر این عوامل، بد هستند و ما را تنها کرده‌اند، اما یک جنبۀ خوب هم دارند و امکاناتی برای ما فراهم کرده‌اند که قبلاً وجود نداشت.

?دنیای عجیبی است؛ هرچه امکان گناه بیشتر می‌شود امکان ثواب هم بیشتر می‌شود. هیچ‌وقت امکان خدمت به دین و امام زمان (عج) این‌قدر برای همه ارزان و مؤثر نبود! در بعضی از کشورها چندین هزار نفر (در قالب ارتش‌های سایبری) حقوق می‌گیرند و موبایل در دست‌شان هست و مأموریت دارند که مثلاً یک‌دفعه‌ای فلان هشتگ یا موضوع را داغ کنند؛ هرکدام از اینها یک طنین و تکراری هم دارند و در مجموع می‌توانند کار بزرگی انجام دهند. در حالی که این فقط یک سازمان است نه مردم!

?سازمان‌یافته‌ترین گروه علیه کشور ما، مجاهدین خلق هستند، تروریست‌هایی که آدم می‌کشتند، الان نشسته‌اند پای موبایل‌های‌شان. هر فعالیتی انجام بدهید حداقل دو هزار نفر می‌ریزند سرت، کسی را که به نفع‌شان است حسابی تشویق می‌کنند، طرف می‌گوید چقدر تحویلم گرفتند! تو را که حزب‌اللهی‌گری می‌کنی، تحقیر و توهین می‌کنند. اما این فعالیت‌ها، مردمی نیست، سازمانی است؛ حالا اگر ما بتوانیم یک فعالیت مردمی در این زمینه راه بیندازیم، چه اثری خواهد داشت!

?ادامه مطلب در پست بعد??

@Panahian_text

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.