? مسئولین برای ریخت‌ و پاش‌هایشان بودجه دارند اما برای رفع مشکلات مردم نه؟

? مسئولین برای ریخت‌ و پاش‌هایشان بودجه دارند اما برای رفع مشکلات مردم نه؟

⬅️ حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در سخنرانی پیش از خطبه‌ی نماز جمعه‌ی 11 خردادماه 97 تهران گفت: تقوا یعنی بندگان خدا حواسشان به قیامت باشد. اگر امیرالمومنین دست رد به سینه برادرش زد و با آهن گداخته او را تربیت کرد به خاطر مسئله پاسخگویی در قیامت بود. اگر مسئولین به فکر پاسخ قیامت بودند زندگی اشرافی نداشتند و با وجود مشکلات زندگی مردم این پدیده غیر قابل تحمل است. اختلاس، ویژه‌خواری و قوم و خویش‌‌بازی به خاطر این است که برخی مسئولان تقوا ندارند و به فکر قیامت نیستند.

⬅️ حجت‌الاسلام ماندگاری افزود: در قرآن کریم آمده است خداوند افراد را با “بَیِّنه” به بهشت می‌برد و هر کسی را به جهنم ببرد نیز با بینه می‌برد. برخی مسئولین فکر می‌کنند که اگر در دنیا جلوی قاضی معلق‌بازی کنند در قیامت هم می‌توانند. تقوا یعنی رضایت و نظارت خداوند بر اعمال ما، پاسخگویی در قیامت و مراقبت از شیطان تا علیه ما توطئه نکند و بتوانیم او را ناامید کنیم. مسئله نا امید کردن شیطان در همین حکومت جمهوری اسلامی بارها اتفاق افتاده است. به عنوان مثال یکی از فرماندهان شهید سه روز مرخصی گرفت اما برگه مرخصی برایش رد نکردند. سپس نامه‌ای برای واحد اداری و مالی ارسال و تقاضا کرد که 3 روز از حقوقش کم کنند. 3 روز حقوق مبلغ زیادی نیست اما این یعنی تقوا؛ یعنی مراقب شیطان بودن.

⬅️ وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره طلاق تاکید کرد: «وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا» هر کسی که تقوا پیشه کند خدا راه خروج از بن‌بستها را به او یاد می‌دهد؛ در وعده خدا تخلف نمی‌شود. بعضی از مسئولینِ ما مرتباً از وجود بن‌بست‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گلایه می‌کنند؛ شما اگر تقوا داشته باشید بن‌بستی وجود نخواهد داشت. هدف شما مسئولین باید پاسخگویی به قیامت باشد نه پاسخگویی به طرفدارانتان و هم‌حزبی‌هایتان. هدف شما باید ناامید کردن شیطان باشد نه ناامید کردن مردم. اگر همگی تقوا داشته باشیم خداوند به کشور ما عنایت می‌کند و مشکلات حل می‌شود.

⬅️ سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران با بیان آیه «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا» ادامه داد: بنابراین انسان‌های باتقوا مصداق این آیه هستند و در زندگی و اعمالشان گره نمی‌افتد. شهید حسن باقری با تقوای خود بسیاری از گره‌ها را در جنگ حل کرد. خداوند این‌چنین با تقوایان را مدد می‌رساند. قطعا اگر مسئولین ما باتقوا باشد خداوند فکرشان را گره‌گشا می‌کند نه گره‌زن. اگر مسئولین باتقوا باشند دست‌درازی به بیت‌المال نمی‌کنند. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که سرشار از منابع و ثروت‌هاست اما مدیریت این ثروت‌ها با کیست؟ برخی از مسئولین برای بزن‌ برقص‌ها و ریخت‌ و پاش‌هایشان بودجه دارند اما برای رفع مشکلات مردم بودجه ندارند؟

⬅️ وی اذعان کرد: حضرت نوح در زمانی که کشتی می‌ساخت هر کسی که از آنجا رد می‌شد او را آزارِ زبانی می‌داد یک روز حضرت نوح خسته شد و به خداوند گلایه کرد. خداوند به او پاسخ داد: «تو کشتی‌ات را بساز ما بر تو نظارت داریم.» امروز سختی‌های نظام اسلامی، سخت‌تر از دوران دفاع مقدس نیست. در آن زمان سختی‌ها با تقوا آسان می‌شد و امروز هم می‌شود «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یُكَفِّرْ عَنْهُ سَیِّئاتِهِ» هر کس تقوا پیشه کند خداوند خطاهایش را می‌پوشاند، چرا برخی از مسئولین جمهوری اسلامی مجبور به فرار از کشور شدند؟ ما در این مملکت وزیری داشتیم که پناهنده به انگلستان شد؛ بنی‌صدر و قطب‌زاده را خدا رسوا کرد، چراکه اینها تقوا نداشتند. من در آستانه لیالی قدر به شما مردم و مسئولین از باب دلسوزی می‌گویم که اگر می‌خواهید خداوند گناهانتان را برملا نکند و رسوایتان نکند توبه کنید و تقوا پیشه کنید.

⬅️ حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به خصلتهای حضرت امام خمینی(ره) یادآور شد: امام خمینی(ره) در زمانی که حاج احمد آقا می‌خواست حسینیه جماران را مرمت ساده‌ای کند بر سر او فریاد زد که: «احمد می‌خواهی مرا جهنمی کنی؟ من جواب قیامت را ندارم» شما مسئولین چه پاسخی برای قیامت دارید؟ من قصد سیاه‌نمایی ندارم اما برخی مسئولین در قبال انجام هزینه‌های گزاف برای پروژه‌های نیمه‌تمامِ رهاشده و واگذاری مسئولیت به افراد نالایق چه پاسخی در قیامت دارند؟ اگر مسئولین خدمتگزاری و نوکری مردم را کنند مردم آنها را به عنوان آقا قبول می‌کنند اما اگر برای مردم ژست پادشاهی بگیرند، مردم نوکر هم حسابشان نمی‌کنند. در آیه 119 سوره توبه آمده است: «یا أَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقوا اللّه وَ كُونُوا مَعَ الصّادقین» بنابراین خدا ایمان را در معیت ولایت معنا می‌کند، در اینجا صادقین به معنای محمد(ص) و آل محمد علیهم السلام است.
http://tn.ai/1740097

کانال رسمی #استاد_ماندگاری
✅ @mandegari_mahdi
? berangeshohada.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.