خون دلى که پدر پیرتان

چهل و نهمین هفته ختم قرآن کریم برنامه سمت خدا با گرامیداشت یاد معمار بزرگ انقلاب اسلامی و احیاگر اسلام ‌ناب محمدی (ص)، حضرت امام خمینی (۱۲۸۱ تا ۱۳۶۸) برگزار میگردد.

? به همین ‌مناسبت و در سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی فرازهایی از پیام ایشان به روحانیت را که به منشور روحانیت مشهور است با هم ‌مرور میکنیم :

خون دلى که پدر پیرتان از این دستۀ متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختیهاى دیگران نخورده است. وقتى شعار جدایى دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردى و عبادى شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست و حکومت دخالت نماید، حماقت روحانى در معاشرت با مردم فضیلت شد. به زعم بعض افراد، روحانیت زمانى قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپاى وجودش ببارد و الاّ عالم سیّاس و روحانى کاردان و زیرک، کاسه اى زیر نیم کاسه داشت. و این از مسائل رایج حوزه ها بود که هر کس کج راه میرفت متدینتر بود…. دیروز مقدس نماهاى بیشعور میگفتند دین از سیاست جداست و مبارزۀ با شاه حرام است، امروز میگویند مسئولین نظام کمونیست شده اند! تا دیروز مشروبفروشى و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان براى ظهور امام زمان ـ ارواحنا فداه ـ را مفید و راهگشا میدانستند، امروز از اینکه در گوشه اى خلاف شرعى که هرگز خواست مسئولین نیست رخ میدهد، فریاد «وا اسلاما» سر میدهند! آغوش کشور و انقلاب همیشه براى پذیرفتن همۀ کسانى که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولى نه به قیمت طلبکارى آنان از همۀ اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جارى میکنید؟ چرا شعار نه شرقى و نه غربى داده اید؟ چرا لانۀ جاسوسى را اشغال کرده ایم و صدها چراى دیگر!

ترس من این است که تحلیلگران امروز، ده سال دیگر بر کرسى قضاوت بنشینند و بگویند که باید دید فتواى اسلامى و حکم اعدام سلمان رشدى مطابق اصول و قوانین دیپلماسى بوده است یا خیر؟ و نتیجه گیرى کنند که چون بیان حکم خدا آثار و تبعاتى داشته است و بازار مشترک و کشورهاى غربى علیه ما موضع گرفته اند، پس باید خامى نکنیم و از کنار اهانت کنندگان به مقام مقدس پیامبر و اسلام و مکتب بگذریم!

? ضمن قرائت فاتحه و طلب رحمت واسعه الهی برای روح حضرت امام و شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی، خواندن متن‌کامل منشور روحانیت را به همه مخاطبین عزیز توصیه میکنیم.

☑ @samtekhoda3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.