✊ امام حسین برای تجدید انقلاب اسلامی پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) قیام کرد

✊ امام حسین برای تجدید انقلاب اسلامی پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) قیام کرد

▫️ حسين‌بن‌على (علیه‌السّلام) نه فقط براى حكومت آمد و نه فقط براى شهادت آمد؛ امام حسين (علیه‌السّلام) حركت كرد براى انجام يك واجبى كه آن واجب تا آن ساعت در اسلام انجام نگرفته بود و حتّى شخص خود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) هم نميتوانست آن واجب را انجام دهد.

◾️ اين واجب جورى است كه حتّى شخص پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) هم كه بشير و نذير است – يعنى رهبر انقلاب است، پديدآورنده‌ى انقلاب دينى است – نميتوانست آن را انجام دهد؛ يک نفر ديگرى بايد اين واجب را انجام ميداد كه ادامه‌ى وجود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) باشد و بر همان خط و روى همان ممشا و خطّ‌مشى حركت كرده باشد و او حسين‌بن‌على (علیه‌السّلام) است.

▫️ آن واجب عبارت بود از تجديد انقلاب اسلامى، بعد از پديد آمدن ارتجاع؛ به خط باز آوردن قطار منظّم جامعه‌ى اسلامى، پس از خارج شدن اين قطار از خط.

◾️ حسين‌بن‌على با عمل خود نشان داد كه هرگاه قطار منظّم جامعهى اسلامى از خط منحرف شد، ممشاى انقلابى اسلام هرگاه فراموش شد، بايد اين‌جور عمل كرد و اين‌جور بايد اين قطار را به خط باز آورد؛ و اين كارى بود كه طبعاً خود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نميتوانست بكند؛ چون در زمان رهبر يک انقلاب كه ارتجاع پيش نمی‌آيد؛ ارتجاع مربوط به بعد است.

▫️ پس مسئله‌ى حسين‌بن‌على (صلوات‌الله‌‌عليه) اين نبود كه خاندان پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) درصدد باشند كه حقِّ ازدست‌رفته‌ى خود را و حكومت غصب‌شده‌ى خود را مجدّداً پس بگيرند؛ اين يک مسئوليّتى بود بر دوش ائمّه‌ى اهل‌بيت (عليهمالسّلام)، از امام سجّاد (علیه‌السّلام) به این طرف.

? کتاب #همرزمان_حسین(علیه‌السلام)؛ ص۱۹۲-۱۹۳ | سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران

? در ایام محرم، هر شب بخشی از کتاب همرزمان حسین (علیه‌السلام)، در این حساب منتشر خواهد شد

? @Khamenei_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.