⭕️ نخواستن یا نتوانستن؟

⭕️ نخواستن یا نتوانستن؟

?دولت نمی تواند

? در ماههای اخیر وضعیت اقتصادی کشور بسیار نگران کننده است.

?نگران کننده تر از این وضعیت ، عدم تحرک و دلسوزی و اقدامی از سوی برخی مسولین است.
این امر باعث شده که حتی بعضی گروه های حامی دولت در ماههای اخیر این وضعیت را خطرناک بدانند و آن را ناشی از ضعف وناتوانی دولت و البته غیر تعمدی بدانند.

?عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات عبارت «متاسفانه ایشان در خواب سنگینی است»را برای روحانی بکار می برد،سعید حجاریان دولت روحانی را با دو صفت توصیف می‌کند:دولت “گیج” و “کِرخت”.

?حزب کارگزاران سازندگی دولت را «سرگشته میان مکاتب اقتصادی و مجمعی از بوروکراتهای بی‌انگیزه » می خواند.
ودر ادامه دولت روحانی را دولت بزم می خوانند:

?«دولت خون تازه می‌خواهد. باید به قوای تازه‌نفس که آماده‌ی شرایط جدیدند مجال داد. مردان «بزم» را در شرایط «رزم» نمی‌توان به کار گرفت. شمشیرهای مرصّع را باید به دیوار آویخت و با سلاح آخته، هوشمندانه به مقابله با شرایط جدید رفت.»

?دولت نمی خواهد

?برخی از حامیان دولت وضعیت حاضر را نتیجه ناتوانی نمی دانند، بلکه وضعیت فعلی را حاصل نخواستن و حتی تعمدی بودن توصیف کرده اند.

?سعید لیلاز از اعضای بلند پایه حزب کارگزاران گفته است :

?« دولت روحانی عملا هیچ کاری نمی کند و دارد تماشا می کند… اختیاراتی که آقای خامنه ای به روحانی و سران سه قوه داده اگر به چوب داده بود تا الان یک کاری کرده بودند»

?دکتر حسین راغفر دیگر اقتصاد دان حامی دولت معتقد است «اصلا دولتی وجود ندارد».

?راغفر وضعیت فعلی را حاصل عده ای مسئولان ناتوان، بی اراده و نفوذی که هم در قوای سه گانه و هم ارگان های مهم تصمیم گیری کشور وجود دارند می داند.

?راغفر در زمانی که نرخ دلار ۹۰۰۰ تومان بود می گوید:
«ظرف مدت کوتاهی نرخ دلار از ۳۵۰۰ تومان به بیش از ۹۰۰۰ تومان رسید که این جهش قیمت در اقتصاد ایران بی سابقه بود.

? وی با تاکید بر اینکه معتقدم این موضوع رادر قالب یک کودتای اقتصادی که هدف آن براندازی سیاسی است باید ارزیابی کنیم، گفت: در تصمیماتی که رخ داده یک همسویی بسیار بالایی با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل قابل مشاهده است…در شرایطی که دلار تا این حد ارزش پیدا کرده اعطای 20 میلیارد دلار در ظرف یک دوره چند روزه برای واردات کالاهای لوکسفی‌نفسه نشان دهنده اغوای تصمیم‌گیری‌ها برای خالی کردن ذخایر مملکت و بحرانی‌کردن شرایط محسوب می‌شود.»

? راغفر از سکوت عجیب روحانی در مقابل افزایش نرخ ارز می گوید:
«افزایش قیمت ارز، کارت دعوت به ناآرامی است؛ سکوت دولت و مجلس می‌گوید، کودتایی درحال شکل‌گیری است؛ سکوت روحانی، علامت رضایت است»

?این کارشناس اقتصادی در ادامه تاکید می کند:
«در این بین تعجب می‌کنم که چرا دستگاه‌های امنیتی در برابر این کودتا سکوت کرده‌اند.»

?غلامرضا تاجگردون» نماینده اصلاح طلب و رییس کمیسیون برنامه ‌بودجه و از چهره های حامی و نزدیک به دولت روحانی که خود در دولت اصلاحات معاون ریاست سازمان برنامه و بودجه را برعهده داشت، وضعیت فعلی را حاصل خرابکاری برخی ارکان دولت می داند:

?«امروز جلسه کمیسیون در خصوص تهاتر بدهی‌های دولت و بخش خصوصی بود. شک ندارم بانک مرکزی و سیستم بانکی و برخی از ارکان دولت عمدا مأموریت بر خراب‌تر شدن اوضاع و اذیت کردن مردم را دارند.»

?حسین قاسمی

☑️ تنها کانال رسمی استاد رائفی پور و جنبش مصاف
@masaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.